یک موقعیت گل باورنکردنی برای قرقیزستان؛ خطر از بیخ گوش بیرانوند و تیم ملی گذشت!

یک موقعیت گل باورنکردنی برای قرقیزستان؛ خطر از بیخ گوش بیرانوند و تیم ملی گذشت!

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا بیرانوند توانست جلوی گل شدن  شوت عجیب بازیکن حریف را بگیرد.

به گزارش فوتبالی، نیمه اول دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا با برتری یک گله ایران به پایان رسید. مهدی طارمی روی ریباند شوت امید نورافکن در دقیقه 34 دروازه قرقیزستان را باز کرد.

ایران در این نیمه برتری قابل ملاحظه‌ای در این نیمه داشت و تقریبا در همه زمان مسابقه توپ در زمین قرقیزستان در گردش بود. اما در دقیقه 20 و در یک اتفاق عجیب و کم‌سابقه نزدیک بود دروازه ایران به شکلی باورنکردنی باز شود!

در دقیقه 20 بعد از این که توپ ارسالی از سمت راست عرض دروازه قرقیزستان را طی کرد به سمت چپ زمین و سمت راست دروازه قرقیزها رسید. مدافع راست قرقیزستان توپ را گرفت و چند قدم پیشروی کرد و از همانجا توپ را به سمت دروازه ایران فرستاد.

به نظر می‌رسید قصد مدافع راست قرقیزستان از این کار دفع توپ باشد اما همین توپ داشت وارد دروازه ایران می‌شد. از آنجا که ثانیه‌ای قبل ایران در حال حمله بود علیرضا بیرانوند هم چند متری از محوطه جریمه خودش خارج شده بود.

<br>

حدود 6 ماه پیش در بازی تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم لیگ برتر میلاد نوری هافبک آلومینیوم موفق شد از میانه‌های زمین با یک شوت با ارتفاع زیاد دروازه بیرانوند را باز کند و آلومینیوم با همان یک گل بازی را برد. اما این بار بیرانوند توانست خودش را به موقع به توپ برساند و جلوی گل شدن توپ را بگیرد.

1359