معمای شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس؛ حالا من چی بپوشم؟

معمای شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس؛ حالا من چی بپوشم؟

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از موضوعات جذاب و کنجکاوی برانگیز در فصل نقل و انتقالات، شماره پیراهن بازیکنان است.

به گزارش فوتبالی، سکوت و آرامشی که مدتی بود بر فعالیت باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات حاکم شده بود در چند روز گذشته شکسته شد. پرسپولیس ابتدا از ایوب العملود مدافع مراکشی رونمایی کرد و سپس فرشاد احمدزاده و علی علیپور را معارفه کرد. 

اما با اضافه شدن این بازیکنان به فهرست پرسپولیس معمای شماره پیراهن آنها و بقیه بازیکنان دوباره مطرح شده است. احمدزاده روز گذشته اولین تمرینش را با پرسپولیس انجام داد؛ آن هم با پیراهن شماره ۱۱ که سابق بر این بر تن کمال کامیابی نیا و سپس دانیال اسماعیلی‌فر بود. 

اما او پیش از این هم در پرسپولیس و هم در سپاهان پیراهن شماره ۱۰ را به تن می‌کرد و طبیعی است که  دوباره خواهان این پیراهن باشد. شماره‌ای که آخرین بار میلاد سرلک به تن کرده بود و از آن جایی که سرلک هنوز سرباز و همچنان تحت قرارداد باشگاه ملوان است، احتمالا بار دیگر شماره ۱۰ به فرشاد احمدزاده خواهد رسید. 

اما مساله اینجاست که اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس هم پیراهن شماره 10 را می‌خواهد و اگر شماره 10 به اورونوف برسد، فرشاد ناچار است با همین شماره 11 اسماعیلی‌فر و یا با شماره 77 که قبلا با این شماره در فولاد درخشیده بود، بازی کند.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: نفر بعدی علی علیپور است که در زمان حضورش در پرسپولیس شماره ۷۰ را به تن داشت که فصل قبل بر تن اوستون اورونوف بود. حالا اگر شماره 10 به اورونوف نرسد، بعید است شماره ۷۰ از بازیکن خلاق و محبوب پرسپولیسی‌ها گرفته شود. 

به همین دلیل این احتمال وجود دارد که علی علیپور شماره ۱۷ را برای فصل پیش رو بر تن کند. پیراهنی که فصل قبل بر تن محمدمهدی احمدی مدافع چپ نیمکت نشین سرخ‌ها بود و از آن جایی که احمدی بازیکن ثابت در اسکواد اصلی نیست به احتمال زیاد موافقت خود را با اهدای این شماره به علی علیپور اعلام خواهد کرد. البته علیپور گفته است که انتخاب شماره پیراهن را بر عهده هواداران پرسپولیس می‌گذارد.

به هر حال شماره ۱۷ یکی از محبوب‌ترین شماره‌های تاریخ باشگاه در میان هواداران است و این شماره به واسطه این که سال‌ها برتن چهره‌هایی چون فرشاد پیوس و پس از آن مهدی مهدوی کیا بوده، از جایگاه ویژه‌ای بین پرسپولیسی‌ها برخوردار است. حالا باید منتظر بود و دید در نهایت این دو بازیکن چه شماره‌هایی را بر تن کرده و برای لیگ بیست و چهارم با کدام پیراهن راهی میدان خواهند شد.

1359