اختصاصی فوتبالی/ گزینه‌های خارجی استقلال در صورت پاسخ منفی مجیدی؛ کیکه سانچز فلورس و هروه رنار!

اختصاصی فوتبالی/ گزینه‌های خارجی استقلال در صورت پاسخ منفی مجیدی؛ کیکه سانچز فلورس و هروه رنار!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال همچنان در حال بررسی گزینه‌های جانشینی جواد نکونام است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال بالاخره بعد از چند روز به خبر تصمیم به قطع همکاری با جواد نکونام و مذاکره با فرهاد مجیدی واکنش نشان داد. بیانیه‌ای که حدود ساعت 13:00 امروز در رسانه رسمی این باشگاه منتشر شده است.

پیش بینی می شد اگر استقلال بخواهد بیانیه ای بدهد محورش تکذیب مذاکره با فرهاد مجیدی و دیگر گزینه‌های خارجی و حمایت از جواد نکونام باشد اما ادبیاتی که در این بیانیه به کار گرفته شده چندان هم رنگ و بوی حمایتی ندارد و به نظر می‌رسد به جهت رفع تکلیف تهیه و صادر شده است.

اما در استقلال اتفاقاتی در حال رخ دادن است که درست بر خلاف چیزهایی است که در بیانیه دیده می‌شود. آنچه در حال رخ دادن است کاملا در جهت قطع همکاری با نکونام و استخدام یک مربی جایگزین است.

گزینه اول استقلال برای جایگزینی نکونام همچنان فرهاد مجیدی است. سرمربی اسبق استقلال که در دوبی حضور دارد و اوایل هفته خبر مذاکرات مدیران باشگاه استقلال با در دوبی برای اولین بار توسط فوتبالی منتشر شد.

در این مذاکرات دو طرف در کلیات و حتی مبلغ به توافق رسیده بودند اما اختلاف اصلی بر سر زمان قرارداد است. باشگاه قرارداد 3 ساله می‌خواهد و فرهاد مجیدی می‌خواهد قراردادش یک ساله باشد. مذاکرات البته هنوز به صورت دورادور ادامه دارد اما استقلال فرصت زیادی ندارد.

این تیم باید روز 26 شهریور ماه در تهران و در اولین بازی‌اش در لیگ نخبگان آسیا با الغرافه قطر بازی کند و فقط 12 روز تا آن مسابقه زمان باقی مانده است. به همین دلیل مدیران باشگاه فقط تا جمعه مذاکرات با فرهاد را ادامه می‌دهند و منتظر او می مانند. اگر توافق انجام شد که اعلام می‌شود اما  اگر نشد آن وقت مذاکره با دو گزینه خارجی جدید شروع خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موثق فوتبالی دو گزینه مد نظر هلدینگ و باشگاه است. گزینه اول کیکه سانچز فلورس سرمربی باسابقه اسپانیایی است که تجربه کار ختافه، والنسیا، اتلتیکو مادرید، اسپانیول و سویا اسپانیا، واتفورد انگلیس و العین و شباب الاهلی امارات را هم در کارنامه دارد. ظاهرا او موافقت اولیه خودش را برای آمدن به استقلال اعلام کرده است و مشکلی ندارد. او حتی پیش از انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی پرسپولیس، جزو گزینه های قرمزها بود.

نفر بعدی هروه رنار سرمربی سرشناس فرانسوی است که سابقه کار در تیم‌های ملی ساحل عاج، مراکش و عربستان سعودی را دارد. او تا یک ماه پیش سرمربی تیم زنان فرانسه بود و در حال حاضر آزاد است. اما چون چند سالی است که در رده ملی فعالیت می کند، پروسه توافق با او و آوردنش به فوتبال باشگاهی ایران دشوارتر است.

نکته مهم این است که قیمت هر دو مربی در حد و اندازه قیمت کادر فنی فعلی استقلال است و بنابراین باشگاه توانایی انعقاد قرارداد با آنها و آوردن‌شان به ایران را دارد چرا که با برکناری کادر فعلی مشکلی از نظر قانون سقف قرارداد نخواهد داشت. 

حالا فقط باید تا پایان روز جمعه منتظر بمانیم. مجیدی، کیکه سانچزز یا رنار؟ کدام یک سرمربی استقلال خواهد شد؟

1359