گزارش آماری/ باتجربه‌ترین گلزنان تاریخ پرسپولیس

گزارش آماری/ باتجربه‌ترین گلزنان تاریخ پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- وحید امیری با گلزنی در مقابل فولاد خوزستان، نام خودش را در میان باتجربه‌ترین گلزنان تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر به ثبت رساند. 

به گزارش فوتبالی، کاپیتان دوم قرمزپوشان پایتخت در هفته سوم لیگ بیست و چهارم موفق شد روی پاس عیسی آل کثیر در دقیقه 82 برای دومین بار دروازه فولاد را باز کند تا در نهایت این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان برسد. دیداری که فارغ از تقابل یحیی گل محمدی با پرسپولیس، برای امیری از لحاظ ثبت یک رکورد ویژه نیز حائز اهمیت بود.

وینگر چپ بااخلاق پرسپولیس تا پیش از پیوستن میلاد محمدی، در دفاع چپ از او استفاده می‌شد اما در بازی با فولاد در پست هافبک تهاجمی به میدان رفت. او با گلی که به ثمر رساند تبدیل به دومین بازیکن مسن گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر شد. 

وحید امیری با 36 سال و 5 ماه بعد از سید جلال حسینی به این رکورد دست یافت و توانست از رکورد حمید استیلی عبور کند. پیش از امیری، سید جلال حسینی با 40 سال و 4 ماه توانست آخرین بار در مقابل سایپا و در هفته شانزدهم لیگ بیستم موفق به گلزنی شود. حمید استیلی نیز با 36 سال و 3 ماه، آخرین بار در مصاف با ملوان و در هفته بیست و پنجم لیگ دوم موفق به باز کردن دروازه حریف شده بود تا در این رتبه بندی در رده سوم قرار بگیرد. 

البته مسن‌ترین گلزن تاریخ پرسپولیس اسطوره قرمزپوشان پایتخت است. علی پروین آخرین بار با 40 سال و 9 ماه در تاریخ 19 تیر ماه سال 1366 و در مصاف با هما آخرین گلش را به ثمر رسانده بود تا مسن‌ترین بازیکن گلزن تاریخ پرسپولیس نیز به نام او به ثبت رسیده باشد.

7899