تمام رکوردهایی که ستاره 17 ساله بارسلونا تا به حال شکسته است

تمام رکوردهایی که ستاره 17 ساله بارسلونا تا به حال شکسته است

پایگاه خبری فوتبالی- لامین یامال که به تازگی وارد 17 سالگی شده است، در یک سال اخیر رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد که حالا به بررسی این رکوردهای می‌پردازیم.

به گزارش فوتبالی، یکی از ستاره‌های جوان فوتبال اروپا در فصل گذشته، لامین یامال بود. ستاره 17 ساله بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، با وجود سن و سال کمش، در میدان می‌درخشد و توجهات را به خود جلب می‌کند. او در رقابت‌های یورو 2024 نیز درخشان ظاهر شد و یکی از ارکان اصلی تیم ملی اسپانیا در قهرمانی این مسابقات بود. یامال در پایان این مسابقات به‌عنوان بهترین بازیکن جوان جام هم انتخاب شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که او شانس بالایی برای دریافت جایزه گولدن بوی یا پسر طلایی دارد.

او تا به حال رکوردهای زیادی را مال خود کرده است. جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا، جوان‌ترین گلزن تاریخ کوپا دل ری، جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا، جوان‌ترین گلزن سوپرکاپ اسپانیا و در نهایت جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو، تنها بخشی از رکوردهایی هستند که او تا به حال به نام خود کرده است. او همچنین جوان‌ترین بازیکنی است که توانسته در یک بازی لالیگایی 2 گل به ثمر برساند.

جوان‌ترین بازیکنی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و یورو به میدان رفته، جوان‌ترین بازیکنی که به رکورد 50 بازی با پیراهن بارسلونا رسیده است، جوان‌ترین بازیکنی که برنده یک جام ملی می‌شود. او همچنین در زمینه ثبت پاس گل نیز در رقابت‌های لالیگا، یورو و لیگ قهرمانان اروپا رکورد جوان‌ترین را مال خود کرده است. باید دید آیا این درخشش ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟

 1428