قاب ویژه؛ رامین اینجا قید بازگشت به پرسپولیس زد! (عکس)

قاب ویژه؛ رامین اینجا قید بازگشت به پرسپولیس زد! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- در یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های فوتبال ایران رامین رضاییان به استقلال پیوست.

به گزارش فوتبالی، روز یکشنبه و پس از چند روز پر از شایعه و حرف و حدیث، رامین رضاییان به استقلال پیوست. این اتفاق در حالی افتاد که تصور می‌شد رامین به دلیل علاقه زیادی که به پرسپولیس دارد هرگز پیراهن استقلال را نخواهد پوشید.

اما در کمال ناباوری و در حالی که خود هواداران استقلال هم چندان به شایعات مربوط به پیوستن رامین به تیم‌شان خوش‌بین نبودند این اتفاق رخ داد. نکته جالب این بود که باشگاه پرسپولیس هم همزمان به دنبال جذب رضاییان بود و حتی رضا درویش مدیر عامل این باشگاه به رامین پیام داده بود. اما رامین پاسخ پیام درویش را نداد.

حالا این سوال پیش آمده است که چرا رضاییان با سابقه بازی در پرسپولیس و زدن گل به استقلال، در نهایت استقلال را به عنوان تیم بعدی‌اش انتخاب کرد و به پرسپولیس برنگشت. پاسخ به این سوال چندان راحت نیست و به نظر می‌رسد مجوعه‌ای از دلایل باعث شده رامین چنین تصمیمی بگیرد.

نکته اول این است که باشگاه سپاهان رضایتنامه رضاییان را برای هر تیمی صادر می‌کرد به جز پرسپولیس. به هر حال او یک سال دیگر با سپاهان قرارداد داشت و باید رضایت این تیم هم جلب می‌شد. استقلال هم با پرداخت 15 میلیارد تومان به سپاهان رضایت این باشگاه را گرفت و البته با رقم 45 میلیارد تومان برای یک فصل! قرارداد خوبی با استقلال بست.

اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد که ظاهرا مهم‌تر بوده است. رضاییان به دلیل این که مدتی بود رابطه‌اش با هواداران پرسپولیس تیره شد بود نتوانست خودش را برای بازگشت به این تیم قانع کند و تصمیم گرفت به تیم رقیب برود.

روز چهارشنبه 12 اردیبهشت پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر میزبان سپاهان بود. این بازی با تساوی بدون گل تمام شد. اما در جریان بازی هواداران پرسپولیس بارها و بارها علیه رضاییان و خانواده‌اش شعار دادند. اتفاقی که باعث ناراحتی شدید او شده بود.

در جریان بازی و زمانی که رضاییان برای زدن ضربات کرنر به سمت جایگاه هواداران پرسپولیس می‌رفت هر بار با اشیایی روبرو می‌شد‌ که پرسپولیسی‌ها به سویش پرتاب می‌کردند. این چیزی نبود که رامین از پرسپولیسی‌ها توقع داشت.

رضاییان در پایان بازی در این باره گفته بود: «یکسری از هواداران پرسپولیس در یک قسمت از ورزشگاه از من دلخور بودند و شعارهایی می‌دادند ولی بدانند همیشه در قلب من هستند. درک می‌کنم نسبت به تیم‌شان تعصب داشته باشند و عاشقانه پرسپولیس را دنبال کنند. هر چیزی به من بگویند در قلب من هستند و دوست‌شان دارم.»

رامین سعی کرد با این جملات به تنش‌ها دامن نزند و خشم خودش را کنترل کند اما حقیقت این است که او آن روز از شعارها و پرتاب اشیا توسط پرسپولیسی‌ها بسیار دل‌آزرده شده بود. چون اصلا انتظار چنین رفتاری را از سوی آنها نداشت.

رضاییان در صبحت‌هایی که بعد از رسمی شدن انتقالش به استقلال کرد هم در لفافه به این مساله اشاره کرد. او گفت: «از مدیریت باشگاه، کادر فنی  و همه هواداران خوب استقلال که در این دو ماه برایم احترام قائل شدند تشکر می‌کنم. از حضورم در استقلال خوشحالم چون احترام من حفظ شد. این‌گونه نبود که فقط یک سری هواداران استقلال بخواهند به این تیم بیایم و باشگاه را تحت فشار بگذارند، بلکه کل خانواده استقلال من را قبول کردند و از این بابت خوشحالم.»

اگرچه مخالفت باشگاه سپاهان با پرسپولیسی شدن رضاییان و مبلغ بالایی که استقلال به او پیشنهاد داد در انتقال او به استقلال نقش مهمی داشت اما به نظر می‌رسد مشکل اصلی همین دلشکستگی او از پرسپولیسی‌ها بوده است و او اگر می‌خواست به پرسپولیس برگردد می‌توانست مشکلش را با سپاهان حل کند.

1359