گزارش فنی/ خط دفاع استقلال؛ پرستاره اما ناامید کننده!

گزارش فنی/ خط دفاع استقلال؛ پرستاره اما ناامید کننده!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال علیرغم این که نفرات جدیدی برای خط دفاعش جذب کرده اما چندین گام از شرایط ایده آل فصل گذشته فاصله گرفته است. 

به گزارش فوتبالی، استقلال فصل پیش تا حدود بسیار زیادی نایب قهرمانی‌اش را مدیون خط دفاع و دروازه‌بان خود است. آبی‌پوشان در لیگ بیست وسوم، تا هفته 28 صدرنشین بودند و تنها دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها، جام از دست آن‌ها سر خورد و در نهایت بر فراز دستان کاپیتان قرمز پوشان تهرانی به اهتزاز درآمد و پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برتر بیست و سوم دست یافت.

استقلال فصل پیش عنوان بهترین خط حمله و بهترین دروازه‌بان لیگ را به خود اختصاص داد. آن‌ها در 30 هفته لیگ برتر، تنها 15 بار دروازه خود را باز شده دیدند و دروازه‌بان‌شان در 20 بازی هم دروازه خود را بسته نگه داشته بود تا در آمارهای دفاعی، حرف اول را در لیگ برتر بزنند. 

در فصل جدید هم با جذب ستاره‌هایی مانند سامان فلاح، رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور، خط دفاع خود را مستحکم‌تر از گذشته کردند اما نتیجه گرفته شده توسط آن‌ها در این دو هفته نشانی از فرم مطلوب فصل گذشته را ندارد.

 آبی‌پوشان تهرانی تا به این جای کار از همان زوج فصل قبل در دفاع وسط استفاده می‌کنند و ستاره‌های تازه وارد این پست هنوز فرصت بازی را پیدا نکرده‌اند اما دو دفاع راست و چپ آن‌ها کاملا متفاوت شده و بازیکنان جدید، جایگزین بازیکنان فصل پیش شده‌اند. با این که دروازه‌بان و قلب خط دفاع استقلال همان دروازه‌بان و قلب خط دفاع لیگ پیش است اما نتیجه کاملا متفاوت است.

آبی پوشان در دو هفته اول فصل گذشته موفق به کسب 4 امتیاز با 4 گل زده و ثبت دو کلین شیت شده بودند اما این فصل در دو بازی ابتدایی 4 امتیاز با 4 گل زده، 3 گل خورده و بدون کلین شیت به دست آورده‌اند! هم امتیاز کمتر و هم گل خورده بیشتر و این نشان از ضعیف شدن خط دفاع آبی پوشان دارد. مشکلی که اگر استقلال راه حل آن را پیدا نکند و ضعف‌ها را پوشش ندهد شاید در انتهای فصل حتی دستش از نایب قهرمانی هم کوتاه بماند. کما این که با این خط دفاع باید در مقابل غول‌های فوتبال آسیا در لیگ نخبگان نیز به میدان برود و جلوی گلزنی ستاره‌هایی چون رونالدو، نیمار و مانه را بگیرد.

7899