تیم ملی در سال جدید فوتبالی؛ وضعیت نگران کننده است!

تیم ملی در سال جدید فوتبالی؛ وضعیت نگران کننده است!

پایگاه خبری فوتبالی- شرایط تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی پیش رو، متفاوت از شرایطی است که تیم ملی در چند سال گذشته در ترکیب خود داشته است. 

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های انتخابی قاره آسیا برای جام جهانی 2026، از 15 شهریور ماه امسال آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در اولین بازی خود باید در مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان قرار بگیرد. دیداری که بعید است تیم ملی سورپرایز شود و کار سختی در مصاف با قرقیزها داشته باشد اما، یوزهای ایران به دنبال آن هستند که اولین گام را محکم بردارند تا در ادامه بازی‌ها، کار صعود به اما و اگر کشیده نشود. 

همان نفرات با شرایط جدید 

ترکیب تیم ملی اما کاملا متفاوت از گذشته است. درست است که نفرات موجود در زمین و نیمکت ما، تقریبا همان‌هایی هستند که در این چند ساله در تیم ملی حضور داشته‌اند اما، شرایط آن‌ها دیگر مثل گذشته نیست. تا قبل از این، به واسطه لژیونرهای‌مان در خط حمله معتقد بودیم اگر در فاز دفاعی مشکل داریم جور آن را خط حمله با حضور ستاره‌های مختلف شاغل در سطح یک فوتبال اروپا، می‌کشند و خط حمله، ضعف و نقصان خط دفاع را پر می‌کند اما خط حمله این دوره، خط حمله دوره پیش نیست و خیلی نفرات خط هجومی ما تقریبا رو به افول نهاده‌اند. 

دوری از فرم ایده‌آل؛ بدترین خبر برای قلعه‌نویی! 

سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد هنوز تیم ندارند و بازیکنی که تیم ندارد با این که تمرینات خصوصی و فردی خود را دنبال می‌کند اما در شرایط مسابقه نیست و قطعا در فرم ایده‌آل به سر نمی‌برد. محمد محبی آخرین بار 26 فروردین 1403 در زمین مسابقه حاضر بوده و پس از این تاریخ در هیچ بازی برای باشگاهش به میدان نرفته است. سردار آزمون با این که در تیم جدیدش درخشیده و پایش در بازی‌های اولیه این تیم به گلزنی باز شده اما دیگر مهاجم یک تیم سطح یک فوتبال اروپا مثل رم ایتالیا و یا بایر لورکوزن آلمان نیست و حالا در یک تیم سطح دو در سطح دوم فوتبال آسیا یعنی در شباب الاهلی امارات توپ می‌زند. مهدی طارمی با این که از پورتو پرتغال به اینتر ایتالیا رفته و در سری آ مشغول بازی است اما دیگر یک بازیکن همیشه فیکس نیست و تعویضی است پس قطعا تعدادی از بازی‌های تیمش را باید از روی نیمکت دنبال کند. 

تنها یک نفر سر جایش ایستاده است! 

به نظر می‌رسد تنها بازیکنی که نسبت به قبل قطعا افول نداشته و در بدبینانه‌ترین حالت در جای قبلی خود ایستاده است مهدی قایدی باشد. بازیکنی که در دو بازی اول با اتحاد کلبا امارات خوش درخشیده و یک گل و یک پاس گل از خود به ثبت رسانده است و بهترین خبر در مورد او حل شدن مشکلش برای حضور در ایران و بازی کردن برای تیم ملی در بازی‌های خانگی است.  

در نهایت باید امیدوار باشیم تمام بازیکنان تیم ملی در بهترین فرم به بازی‌های ملی برسند تا مثل سه دوره گذشته، نگرانی خاصی در مورد صعود به جام جهانی حداقل در این مرحله از رقابت‌ها، نداشته باشیم.

7899