وزیر جدید نفت دست به کار شد؛ علی عسگری و شهریاری رفتنی می‌شوند؛ استقلال در آستانه تغییرات بزرگ مدیریتی!

وزیر جدید نفت دست به کار شد؛ علی عسگری و شهریاری رفتنی می‌شوند؛ استقلال در آستانه تغییرات بزرگ مدیریتی!

پایگاه خبری فوتبالی- اتفاقی که دو ماه پیش فوتبالی پیش بینی و گزارشی درباره آن منتشر کرده بود در حال وقوع است. 

به گزارش فوتبالی، در روز 21 دی ماه سال 1400 یک انتصاب مهم در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی ایران اتفاق افتاد و عبدالعلی علی عسگری رییس اسبق سازمان صدا و سیما به عنوان مدیرعامل جدید گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس معارفه شد.

شاید آن روزها این انتصاب اهمیت زیادی برای فوتبال ایران و به ویژه طرفداران باشگاه استقلال نداشت. اما وقتی در ماه‌های پایانی سال 1402 مساله واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جدی شد این مساله برای فوتبالدوستان ایرانی اهمیت پیدا کرد چرا که گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس سهام باشگاه استقلال را خرید و مالک جدید این باشگاه شد.

وقتی علی عسگری مدیریت این هلدینگ را بر عهده گرفت حسین قربان زاده، رییس وقت سازمان خصوصی سازی حسابی شاکی شد و اعلام کرد شرکت‌های بورسی که خصوصی شده‌اند یا در حال خصوصی شدن هستند، باید زیرنظر سازمان خصوصی سازی اداره شوند اما آن روزها نه وزیر نفت وقت، به این اعتراض توجهی کرد و به نظر می رسد نه وزارت نفت فعلی قصد دارد سرنوشت یکی از عظیم‌ترین هلدینگ‌های پتروشیمی ایران که ۶۵ شرکت تابعه دارد را به سازمان خصوصی سازی بسپارد.

آن تغییرات زیر نظر وزارت نفت انجام شد و طبیعتا حالا هم وزارت نفت فعلی اختیار تغییرات در این هلدینگ عظیم را دارد. سایت روزنامه خبر ورزشی در گزارشی به این مساله پرداخته و خبر داده است که با برکناری احتمالی علی عسگری از هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال هم تغییرات جدی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر نفت حکم گرفت، هلدینگ در نوبت!

چند روز پیش بود که محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی دکتر مسعود پزشکیان برای وزارت نفت مثل بقیه وزرای پیشنهادی، رای اعتماد گرفت. حالا وزیر نفت جدید، حکم معاونت این وزارتخانه و مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را به نام محمد صادق عظیمی‌فر زده است. آنهایی که تحولات وزارت نفت را با دقت دنبال می‌کنند می‌گویند بعد از تعیین معاون وزیر و تعیین تکلیف بزرگ‌ترین شرکت نفتی زیرمجموعه وزارت نفت، به زودی نوبت به تغییر مدیران هلدینگ خلیج فارس می‌رسد. دلیل اصلی این تغییرات هم جهت گیریهای سیاسی متفاوت دولت تازه مستقر و مدیران هلدینگ خلیج فارس است.

شهریاری هم رفتنی‌ است؛ مدیریت استقلال آماده تغییر!

ظاهرا جانشین علی عسگری هم مشخص شده و در همین شهریور ماه او هلدینگ را ترک خواهد کرد. برخی نزدیکان احمد شهریاری ادعا می‌کنند با رفتن علی عسگری، مدیریت هلدینگ به رییس هیات مدیره استقلال که مدیر پارک‌های پتروشیمی افق هم هست سپرده خواهد شد اما منابع آگاه می‌گویند با پایان ماموریت علی عسگری در هلدینگ، شهریاری هم به نقطه پایان می‌رسد. گفته می‌شود برای هلدینگ یک مدیر جوان در نظر گرفته شده است. چرا که رویکرد وزیر جدید، استفاده از چهره‌های جوان است. به این ترتیب با خروج علی عسگری از هلدینگ و متعاقب آن حذف شهریاری، هیات مدیره و مدیریت باشگاه استقلال هم دستخوش تغییر خواهد شد و جایگاه سمیعی هم چندان محکم نیست که در استقلال بماند.

خبر دو ماه پیش فوتبالی تایید شد

این خبری است که فوتبالی دو ماه پیش به آن اشاره کرده بود. فوتبالی در تاریخ 16 تیر 1403 و در گزارشی با عنوان «گزارش ویژه/ آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات مدیریتی در استقلال پس از انتخابات ریاست جمهوری؛ مدیرعامل هلدینگ و نماینده‌اش در هیات مدیره استقلال تغییر می‌کنند؟!» خبر داده بود که با مستقر شدن دولت جدید و  شروع به کار وزیر جدید نفت تغییرات گسترده‌ای در این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه آن رخ خواهد داد. حالا این اتفاق نزدیک است و به زودی شاهد تغییر در مدیریت باشگاه استقلال خواهیم بود.


1359