گزارش فنی/ نهمین فصل روزبه چشمی با پیراهن آبی؛ ستون!

گزارش فنی/ نهمین فصل روزبه چشمی با پیراهن آبی؛ ستون!

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از مهمترین دغدغه‌های هواداران استقلال با تمدید قرارداد روزبه چشمی برطرف شد. 

به گزارش فوتبالی، او در استقلال ماند تا برای نهمین فصل، پیراهن آبی به تن کند؛ جوانی که در لیگ پانزدهم شکار شد و نشان داد چه بازیکن درخشانی است: چه وقتی هافبک دفاعی است و چه وقتی به مرکزثقل خط دفاع نقل مکان می‌کند.

* انتظار ویژه

روزبه چشمی تا پایان لیگ بیست و سوم، 206 بازی برای استقلال در همه رقابتها انجام داده است. او روز بازی با آلومینیوم در اراک، برای دویستمین بار پیراهن آبی به تن کرد. چشمی با این تعداد بازی،  پانزدهمین بازیکن با بیشترین بازی برای استقلال است. او این فصل با توجه به حضور استقلال در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا، حداقل 40 بازی دیگر برای آبی‌ها انجام می‌دهد و این یعنی عبور از سیاوش اکبرپور، رضا حسن‌زاده، علیرضا اکبرپور، علیرضا منصوریان و حنیف عمران‌زاده و ورود به لیست 10 بازیکنی که بیشتر از همه پیراهن آبی به تن کرده‌اند.

* اینجا یا آنجا

روزبه چشمی، یک قابلیت ویژه دارد؛ اینکه هم هافبک دفاعی خوبی است و هم یک مدافع متبحر. او معمولا، هر فصل را با حضور در مرکز زمین شروع می‌کند ولی در همان اوایل کار به قلب خط دفاع می‌رود و فرمانده این قسمت زمین می‌شود. او در دوران مجیدی، ساپینتو و نکونام چنین سناریویی را تجربه کرده است و توانسته در هر دو قسمت، نمره قبولی بگیرد.

* گلهای دورقمی

روزبه چشمی تا به حال 9 گل برای استقلال زده که 8تایش در لیگ برتر بوده و یکی در لیگ قهرمانان آسیا. او در لیگ‌های 23 و 22، هر فصل را با 2 گل زده تمام کرده و این یعنی چشمی با ادامه این روند در لیگ 24 بالاخره گلهایش را برای استقلال 2رقمی خواهد کرد. او در فصلی که گذشت، 2 گل ویژه با پیراهن آبی زد و با این 2 گل، استقلال توانست سپاهان و گل‌گهر را شکست بدهد. در کارنامه او، گلزنی در دربی هم دیده می‌شود.

* مرور کارنامه آبی

چشمی برای اولین بار، پیراهن استقلال را در هفته اول لیگ پانزدهم به تن کرد. یک هافبک دفاعی درخشان که تمام بازیهای آن سال را تا هفته 23 در ترکیب اصلی گذراند. در این هفته اما او برابر شهرخودرو، دچار پارگی رباط صلیبی شد. اولین بازی او بعد از دوران مصدومیت، هفته اول لیگ هفدهم بود. این یعنی چشمی در طول دو فصل (لیگ‌های 15 و 16) تنها در 23 بازی فصل حاضر شد و 37 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد؛ بازیهایی که می‌توانست او را همین حالا وارد فهرست 10 بازیکن برتر تاریخ آبی کرده باشد. چشمی از ابتدای لیگ پانزدهم تا به حال بازیکن استقلال بوده و فقط لیگ بیستم را با پیراهن ام‌صلال سپری کرده است. او با پیراهن آبی، همه جام‌های ممکن در فوتبال ایران را فتح کرده است: جام حذفی را با شفر، لیگ برتر را با مجیدی و سوپرجام را با ساپینتو.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

5390