حکایت تکراری رویارویی استقلال و ملوان در هفته دوم؛ قسمت پنجم

حکایت تکراری رویارویی استقلال و ملوان در هفته دوم؛ قسمت پنجم

پایگاه خبری فوتبالی - رویارویی استقلال و ملوان در هفته دوم، یکی از تکراری‌ترین اتفاقات تاریخ لیگ برتر این هفته است. 

به گزارش فوتبالی، دو تیم برای پنجمین بار، یک هفته پس از افتتاحیه برابر هم قرار می‌گیرند. در 4 تقابل قبلی، ملوان یک بار موفق به شکست دادن استقلال در هفته دوم شده که مربوط است به 16 فصل قبل در لیگ هفتم. استقلال اما هر 3 رویارویی آخرش با ملوان را در هفته دوم برده شامل هر 2 فصل اخیر.

* لیگ 7

استارت بدترین فصلِ استقلال در تاریخ لیگ برتر با شکست هفته دوم برابر ملوان در انزلی خورده شد. تیمِ حجازی بعد از پیروزی هفته اول برابر استقلال اهواز، مهمان ملوانی شد که در هفته اول، خانه ذوب‌آهن را با یک تساوی بدون گل ترک کرده بود. بعد از 70 دقیقه بدون گل، بازی تازه در 20 دقیقه پایانی شروع شد. هادی تامینی دقیقه 71 برای ملوان گل زد ولی استقلال خیلی زود و تنها 2 دقیقه بعد با گل پیروز قربانی به بازی برگشت. همه منتظر سوت محسن ترکی به نشانه پایان بازی بودند که علی طهماسبی در دقیقه 2+90 گل دوم و برتری میزبان را زد. آن بازی هم در شهریور ماه انجام شد: اول شهریور 1386.

* لیگ 15

 بازگشت مظلومی به نیمکت استقلال با پیروزی بیرون از خانه هفته اول برابر سیاه‌جامگان همراه بود. آبی‌ها در هفته دوم میزبان ملوانی بودند که در افتتاحیه با گل آرش افشین موفق به شکست دادن ذوب‌آهن در انزلی شده بود. هدایت ملوان برعهده امیر قلعه‌نویی بود ولی او روی نیمکت ننشست و بعد از باخت در هفته دوم به استقلال از ملوان رفت.

 ملوان در این بازی از حسین حسینی درون دروازه سود برد و درنهایت مغلوب 2 گلی شد که امید ابراهیمی زد. در ترکیب ملوان امثال پژمان نوری، حسین ماهینی، عزت پورغاز، مازیار زارع، کنعانی‌زادگان، آبشک، رافخایی، نزهتی و فرزاد حاتمی قرار داشتند.

 سرنوشت بازی در 10 دقیقه رقم خورد؛ گل اول را ابراهیمی دقیقه 29 روی ارسال باجناقش! با ضربه سر زد و سپس در دقیقه 38 با یک شوت فوق‌العاده محکم از فاصله تقریبا 20 متری روی ضربه‌ای آزاد، دروازه حسینی را باز کرد.

* لیگ 22

 ملوان بعد از شکست هفته اول در خانه پیکان، میزبان استقلالی شد که در افتتاحیه با 2 گل مغلوب سپاهان شده بود. تیم ساپینتو در نیمه اول رویارویی با ملوان هم گل خورد: دقیقه 17 و روی ضربه دیدنی سجاد بازگیر. نیمه دوم اما قصه فرق کرد. گل اول آبی‌ها را عارف غلامی با ضربه سر روی ارسال کرنر مهدی‌پور در دقیقه 58 زد. دقیقه 79 از اولین گل فصل مهدی قایدی که بعد از یک فصل به استقلال برگشته بود، رونمایی شد و او پاس یامگا را در دهانه دروازه به تور رساند. دقیقه 8+90 هم مهدی‌پور، پنالتی رقم خورده بر اثر خطا روی قایدی را تبدیل به گل سوم مهمان کرد. 

این بازی، حاشیه‌های فراوانی داشت؛ از لگد زدن ساپینتو به برانکارد تا حضور انبوه تماشاگران در ورزشگاه درحالیکه بازی بدون تماشاگر باید برگزار می‌شد. جالب اینکه پژمان نوری به عنوان مدیرعامل ملوان در جواب اعتراض سرپرست استقلال به حضور تماشاگران اعلام کرد خودش روی سکوها می‌نشیند و کنترل می‌کند تا صدایی از کسی درنیاید.

* لیگ 23

ملوان در هفته اول و در خانه با نتیجه 2 یک به ذوب‌آهن باخته بود. استقلالِ نکونام در افتتاحیه 3 گل به صنعت نفت در آبادان زد. حالا در هفته دوم، استقلالِ 3 امتیازی میزبان ملوان بدون امتیاز بود. بازی خیلی زود به اتفاقات جذاب رسید: دقیقه 7 و با خطای مرادمند، ملوان صاحب پنالتی شد ولی ضربه مهران احمدی را حسین حسینی مهار کرد.

 قفل بازی دقیقه 80 باز شد؛ اشتباه اکبرمنادی، دروازه‌بان ملوان در خروج از دروازه روی ارسال کرنر مهدی‌پور با ضربه سر مرادمند تبدیل به تک گل بازی شد. دقیقه 86، استقلال تا یک قدمی گل دوم رفت ولی موفق نشد. اشتباه دوباره منادی باعث شد توپ به رمضانی برسد، ضربه مهاجم استقلال را خودِ منادی دفع کرد؛ توپ جلوی دروازه به مهرداد محمدی رسید ولی ضربه پای راست او هم توسط آرمان اکوان از روی خط دروازه بیرون کشیده شد. 

* لیگ 24

برای پنجمین بار، استقلال و ملوان در هفته دوم برابر هم قرار می‌گیرند. دیداری به میزبانی استقلال ولی در قزوین. هر دو تیم در هفته اول صاحب 3 امتیاز شدند. ملوان در خانه با یک گل گل‌گهر را برد و استقلال در همین قزوین موفق شد 2 یک شمس‌آذر را شکست بدهد. استقلال هرگز در خانه به ملوان در لیگ برتر نباخته، مازیار زارع هرگز موفق به گرفتن امتیاز از استقلال نشده و نکونام هم به عنوان سرمربی فقط یک بار توانسته ملوان و مازیار زارع را شکست بدهد: فصل قبل و روی نیمکت همین استقلال.

5390