عکس؛ مقایسه آماری هافبک دفاعی‌‎های تیم‌های فینالیست یورو 2024

عکس؛ مقایسه آماری هافبک دفاعی‌‎های تیم‌های فینالیست یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم اسپانیا و انگلیس در فینال یورو 2024، تقابل دو تن از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان، یعنی دکلان رایس و رودری خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های یورو 2024 به ایستگاه آخر رسید. جایی که دو تیم انگلیس و اسپانیا از ساعت 22:30 روز یکشنبه در شهر برلین در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند تا تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. هر دو تیم انگیزه‌های زیادی برای کسب قهرمانی دارند و بی‌شک با تمام توان خود وارد میدان می‌شوند.

اما این مسابقه تقابل دو هافبک دفاعی برجسته فوتبال اروپا هم هست. بازیکنانی که در لیگ برتر انگلیس نیز جزو بهترین هافبک‌های تدافعی هستند و حالا بایستی در فینال یورو 2024 در برابر هم قرار بگیرند. دکلان رایس و رودری در فصلی که گذشت با آرسنال و منچسترسیتی رقابت سخت و پایاپایی برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس داشتند که در نهایت رودری و منچسترسیتی موفق شدند عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. حالا باید دید آیا دکلان رایس می‌تواند انتقام آن شکست را بگیرد یا خیر؟

اگر به آمار این دو بازیکن در طول فصل نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که از نظر اعداد و ارقام نزدیک به همدیگر هستند. رودری تاثیر بیشتری روی گل‌های تیمش داشته است. او بر روی 17 گل منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس تاثیر مستقیم داشته، در حالی که دکلان رایس تنها بر روی 15 گل اثرگذار بوده است. اما هافبک انگلیسی آرسنال، در فاز دفاعی موفق‌تر عمل کرده و تکل‌های موفق بیشتری نسبت به همتای اسپانیایی خود زده است.

1428