بلافاصله پس از جدایی از السد؛ حزباوی در رادار استقلال و سپاهان قرار گرفت؟

بلافاصله پس از جدایی از السد؛ حزباوی در رادار استقلال و سپاهان قرار گرفت؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مدافع سابق السد، دوباره به لیگ برتر برمی‌گردد؟

به گزارش فوتبالی، چند ساعت قبل بود که باشگاه السد قطر با انتشار اطلاعیه‌ای، از فسخ قرارداد امین حزباوی خبر داد. باشگاه قطری توضیحات زیادی در خصوص این اتفاق ارائه نداد و تنها نوشت دو طرف جلسه‌ای برگزار کرده و برای فسخ قرارداد با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

کمی بعد ابعاد بیشتری از این ماجرا مشخص شد و گفته شد که باشگاه‌های قطری با محدودیت تعداد بازیکن خارجی رو‌به‌رو هستند و از آنجایی که السد تصمیم دارد چند بازیکن جدید خارجی را به ترکیب خود اضافه کند، تصمیم به قطع همکاری با مدافع ایرانی خود گرفته و حزباوی را از تیم کنار گذاشته است. البته که این تنها روایت موجود درباره این ماجرا نیست و گویا پاسخ منفی حزباوی به قطری‌ها برای تغییر تابعیتش هم در جدایی او از السد تاثیرگذار بوده است.

حالا تنها چند ساعت پس از فسخ قرارداد حزباوی، گمانه‌زنی‌هایی درباره مقصد این مدافع جوان صورت گرفته و یکی از سایتهای خبری از رقابت استقلال و سپاهان برای جذب این بازیکن خبر داده است.

نکته جالب اینکه دیروز شایعاتی پیرامون علاقه استقلال به جذب سامان فلاح هم شنیده می‌شد و برخی رسانه‌ها اینطور نوشتند که مدافع جوان و 23 ساله گل‌گهر در لیست خرید جواد نکونام قرار دارد.

این موضوع که استقلال علاوه بر فلاح، حزباوی را هم زیر نظر گرفته، قدری عجیب به نظر می‌رسد چرا که استقلال در پست مدافع میانی، آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا را که به صورت قطعی در اختیار دارد و محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی هم در صورت توافق با مدیران باشگاه، در اختیار جواد نکونام هستند.

البته که در فضای مجازی و کانال‌های هواداری استقلال، طرفداران این تیم از توافق احتمالی با حزباوی استقبال کرده‌اند.

از سوی دیگر، سپاهان شرایط کاملا متفاوتی با استقلال دارد و در پست دفاع میانی به شدت در مضیقه قرار گرفته است. سپاهان 3 مدافع وسط تخصصی دارد که هر 3 نفرشان برای بازی با شباب الاهلی محروم هستند. هادی محمدی، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی نمی‌توانند در مرحله پلی‌اف لیگ نخبگان به میدان بروند. امید نورافکن هم بازیکن دیگری بود که قابلیت بازی در دفاع وسط را داشت، اما برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد و حالا دست سپاهان بیشتر از همیشه خالی مانده و آن‌ها با جدیت به دنبال جذب مدافع هستند.

بدیهی است که این روزها سپاهان بیشتر از استقلال به مدافع وسط نیاز دارد و باید دید در صورت تمایل حزباوی به بازگشت به لیگ برتر، او راهی این دو تیم خواهد شد یا نه.

 البته جذب این لژیونر ایرانی به این سادگی‌ها هم نیست، زیرا شنیده شده حزباوی به جز لیگ ایران، از چند باشگاه شاغل در لیگ امارات و قطر هم پیشنهاد دارد و باید دید درنهایت چه تیمی را برای آینده فوتبالی خود انتخاب خواهد کرد.

7474