گزارش آماری/ مرور قدرتمندترین میهمانان لیگ برتر؛ آبیِ میزبان‌کُش!

گزارش آماری/ مرور قدرتمندترین میهمانان لیگ برتر؛ آبیِ میزبان‌کُش!

پایگاه خبری فوتبالی - بازیهای بیرون از خانه، کلیدواژه قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم بود. جاییکه آنها نه‌تنها عقب‌ماندگی امتیازی بازیهای خانگی را نسبت به استقلال جبران کردند بلکه توانستند از آبی‌ها سبقت هم بگیرند و جام را بالای سر ببرند‌. استقلال برای دومین فصل متوالی در قائمشهر، جام را از دست داد و نتوانست نساجی را ببرد.

به گزارش فوتبالی، با این اوصاف، همچنان استقلال بهترین میهمان تاریخ لیگ برتر است. در جدول بازیهای بیرون از خانه هم طبق معمول، سرخابی‌ها در تعقیب هم قرار دارند و سپاهان، هم ضلع سوم این رقابت است.

* استقلال با 590 امتیاز

یکی از دو تیمی که بیشتر از 1.5 امتیاز هر بازی بیرون از خانه را کسب کرده است. آنها با گرفتن 590 امتیاز از 351 بازی خارج از خانه، صدرنشین این جدول در تاریخ لیگ برتر هستند. حالا آنها 28 امتیاز از تیم دوم بیشتر دارند درحالیکه این عدد قبل از شروع لیگ بیست و سوم، بیشتر از 30 امتیاز بود. آبی‌ها تنها تیمی هستند که بیشتر از 150 برد در بازیهای بیرون از خانه تاریخ لیگ برتر دارند: 156 پیروزی.

* پرسپولیس با 562 امتیاز

دومین تیمی که توانسته بیشتر از 1.5 امتیاز بازیهای بیرون از خانه را در تاریخ لیگ برتر بگیرد، پرسپولیس است: 562 امتیاز از 351 میهمانی. روندی که قرمزها این فصل با کسب 9 برد و گرفتن حدود 70 درصد امتیازات بازیهای بیرون از خانه داشتند، باعث شد فاصله‌شان با استقلال در جدول کلی این آیتم کاهش پیدا کند.

 پرسپولیس با کسب 3 برد دیگر، دومین تیمی می‌شود که توانسته از مرز 150 پیروزی به عنوان میهمان در تاریخ لیگ برتر عبور کند.

* سپاهان با 504 امتیاز

سومین میهمان قدرتمند تاریخ لیگ برتر هستند ولی هنوز به معدل 1.5 امتیاز از هر بازی بیرون از خانه نرسیده‌اند. معدل امتیازگیری آنها 1.44 است که فاصله‌ای بسیار ناچیز با تراکتور دارد و همین دلیل هم عاملی بوده برای حضور روی پله سوم این جدول. 

سپاهان برخلاف استقلال و پرسپولیس، تعداد باخت‌هایش به عنوان میهمان، 3رقمی شده: 101 شکست. آنها فاصله‌ای طولانی برای گرفتن جشن برد شماره 150 دارد و باید حداقل 2 فصل دیگر برایش صبر کند.

* رکورد جادویی

استقلال صاحب یک رکورد ویژه در تاریخ بازیهای بیرون از خانه لیگ برتر هم هست: تنها تیمی که یک فصل را بدون باخت با فرهاد مجیدی به عنوان میهمان سپری کرد. این اتفاق در بیست و یکمین دوره لیگ برتر رقم خورد. البته استقلال در آن فصل، به هیچ تیمی نباخت و بازیهای خانگی و بیرون از خانه هیچ فرقی برای تیمِ مجیدی نداشت. هیچ تیم دیگری در تاریخ لیگ برتر نتوانسته، فصل را بدون باخت در

بازیهای بیرون از خانه ترک کند. پرسپولیس در لیگ‌های اول، هجدهم، بیستم و بیست و دوم به یک قدمی این رکورد رسید ولی هر فصل را با یک باخت بیرون از خانه تمام کرد.

5390