گزارش آماری/ سپاهان هم به قله رسید؛ 12 امتیاز از 4 بازی

گزارش آماری/ سپاهان هم به قله رسید؛ 12 امتیاز از 4 بازی

پایگاه خبری فوتبالی- از چهارمین تیم تاریخ لیگ برتر که صاحب صد درصد امتیازات 4 هفته ابتدایی شده است، رونمایی شد: سپاهان.

به گزارش فوتبالی، پیش از آنها، 2 بار ذوب‌آهن و یک بار هم پرسپولیس، اینگونه فصل را آغاز کرده بودند. تنها یکی از این 3 تیم موفق شد روند 4 هفته ابتدایی را در هفته پنجم هم ادامه داده و برنده شود: ذوب‌آهن در لیگ سوم. در 3 مرتبه قبلی، فقط یک بار تیمی که هر 4 بازی ابتدایی‌اش را برد، توانست قهرمان شود: پرسپولیس در لیگ هفتم.

* لیگ سوم

ذوب‌آهن، اولین تیمی بود که توانست صاحب صد درصد امتیازات 4 بازی اول فصل شود. تیم کربکندی در این مسیر، این بردها را کسب کرد: 2 یک برابر فجر، 3 صفر برابر پیکان، 3 یک در دربی اصفهان و یک صفر برابر استقلال اهواز. آنها در این بازه زمانی، 9 گل زدند و تنها 2 بار دروازه‌شان باز شد. ذوبی‌ها در هفته پنجم هم برنده شدند ولی تساوی در هفته ششم، روندشان را بعد از 5 برد پیاپی از بین برد. آنها در انتهای فصل بعد از پاس، استقلال و فولاد، چهارم شدند.

* لیگ پنجم

یک بار دیگر، این ذوب‌آهن بود که استارتی درخشان در لیگ پنجم داشت و هر 4 بازی ابتدایی‌اش را با برد سپری کرد؛ 3 یک برابر ابومسلم، یک صفر برابر استقلال اهواز، 2 صفر از راه‌آهن و 2 صفر در دربی اصفهان. تیم کربکندی در این بازیها، 8 گل زد و تنها یک بار دروازه‌اش باز شد. ترمز ذوب‌آهن در هفته پنجم با تساوی بدون گل برابر فجر در شیراز کشیده شد. ذوبی‌ها فصل را بعد از استقلال، پاس، سایپا، صبا و ابومسلم روی پله ششم به پایان رساندند.

* لیگ هفتم

این بار نوبت قدرت‌نمایی پرسپولیس بود. تیم قطبی لیگ را با 4 برد در 4 هفته آغازین، شروع کرد؛ پیروزی‌های 3 بر 2 برابر صنعت نفت، 2 صفر برابر پیکان، 3 صفر از ابومسلم و 2 یک بر پیکان. قرمزها در این 4 بازی، 10 گل زدند و 3 بار هم دروازه‌شان باز شد. این روند اما در هفته پنجم ادامه پیدا نکرد چراکه تساوی بدون گل در رویارویی با راه‌آهن رقم خورد. پرسپولیس در انتهای فصل، قهرمان شد.

* لیگ بیست و سوم

بعد از 15 فصل، یک بار دیگر تیمی پیدا شد که بتواند از 4 بازی ابتدایی‌اش، صاحب 12 امتیاز شود: سپاهان. تیم مورایس با پیروزی‌های 3 یک برابر تراکتور، 2 صفر در دربی اصفهان، یک صفر برابر استقلال و 3 یک بر پیکان، صد درصد امتیازات 4 هفته ابتدایی را به جیب زد. آنها در این بازیها، 9 گل زدند و دروازه‌شان هم 2 بار باز شد. باید منتظر ماند و دید سپاهان هم بسان همشهری، با وجود استارت خوب درنهایت دستش به جام نمی‌رسد یا آنها بعد از پرسپولیس، فاتح جام می‌شوند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی