تغییر سرمربی در لیگ 23؛ این شوک، همیشه مثبت بود

تغییر سرمربی در لیگ 23؛ این شوک، همیشه مثبت بود

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ بیست و سوم درحالی به پایان رسید که نیمی از تیمها، نفر اول کادر فنی‌شان را تغییر دادند. از این 8 تیم، 5 تیم به تنها یک تغییر بسنده کردند ولی 3 تیم دیگر، بیشتر از 2 نفر را به عنوان سرمربی در طول فصل داشتند.

به گزارش فوتبالی، بیشترین تغییر سرمربی روی نیمکت فولاد انجام شد و درنهایت هم پایانی موفقیت‌آمیز داشت و آنها را در لیگ برتر ماندنی کرد. فولاد در لیگ بیست و سوم، 5 سرمربی مختلف به خود دید: علیرضا منصوریان، اولی گلادیسون، ایگناسیو مارتینز، احمد آل نعمه و عبدالله ویسی.

هر دو تیمی که در پایان فصل با لیگ برتر وداع کردند، جزو این دسته بودند و اقدام به تغییر سرمربی کردند. روی نیمکت هر دو تیم هم تغییر سرمربی باعث افزایش معدل امتیازگیری شد ولی درنهایت راهی به بقا نداشت. جالب اینکه 5 نفری که در طول فصل روی نیمکت این 2 تیم نشستند هرگز به معدل گرفتن یک امتیاز از هر بازی نرسیدند.

پرسپولیس که در پایان فصل قهرمان شد هم در زمره تیمهایی بود که دست به تغییر سرمربی زد. این شوک مثبت بود و توانست عقب‌ماندگی آنها در نیم‌‎فصل اول را نه‌تنها جبران کند که قرمزها را از استقلال جلو هم بیاندازد.

مشتری همیشگی تغییر سرمربی بازهم در این صف قرار گرفت: تراکتور. آنها سالهاست فصل را با یک سرمربی آغاز و با دیگری پایان می‌دهند و این سناریو بدون کم و کاست، در لیگ بیست و سوم هم اجرایی شد و البته معدل امتیازگیری را از 1.74 به 2 رساند.

به جز یک مورد، تمامی تغییرات نیمکت‌ها در لیگ 23 مثبت بود و بدون درنظر گرفتن سرنوشت نهایی تیمها، افزایش معدل امتیازگیری را به همراه داشت. تنها مثال نقض، پایان همکاری با ایگناسیو روی نیمکت فولاد بود. او اهواز را با معدل 1.36 امتیاز از هر بازی ترک کرد درحالیکه جانشینانش به او نرسیدند؛ معدل احمد آل نعمه 0.8 بود و برای ویسی، یک. اما درنهایت فولاد به هر زحمتی که بود، جشن بقا گرفت و ماندنی شد.

5390