لیگ 23 به روایت میزبان‌ها؛ بهترین میزبانی برای قهرمانی کافی نبود

لیگ 23 به روایت میزبان‌ها؛ بهترین میزبانی برای قهرمانی کافی نبود

پایگاه خبری فوتبالی- بیست و سومین دوره لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، قرمزها با کمترین هفته حضور در صدر و به لطف آنچه در نیمه دوم فصل با اوسمار ویرا ثبت کردند، استقلال را در فاصله 3 هفته مانده به پایان از رتبه اول پایین کشیدند، صاحبش شدند و حفظش کردند. 

در جدول بازیهای خانگی، استقلال که این فصل نتوانست جام را بگیرد، 41 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را کسب کرد و فقط دربی برگشت و مس رفسنجان را نبرد.

پیروزی در یکی از این دو بازی خانگی، استقلال را قهرمان لیگ 23 می‌کرد. استقلال تنها تیم جدول میزبان‌ها بود که تعداد گلهای خورده‌اش دورقمی نشد: 8 گل. 

یکی از مهمترین نکات جدول بازیهای خانگی، سناریویی بود که در ورزشگاه آزادی اجرا شد. هیچ تیمی نتوانست این زمین را با دست پر و 3 امتیاز کامل ترک کند جز سرخابی‌ها که میزبانش بودند. تنها دو تیم در این فصل، بازیهای خانگی را بدون شکست سپری کردند: استقلال و پرسپولیس. 

هدر دادن امتیازات خانگی در این چند فصل اخیر، مهمترین عامل سقوط بوده است. این رویه امسال هم تکرار شد. ضعیف‌ترین میزبان‎های فصل، صنعت نفت و پیکان بودند و هر دو تیم هم راهی لیگ یک شدند. هر دو تیم فقط 2 برد خانگی کسب کردند.

یکی از عجیب‌ترین نکات جدول میزبان‌ها، حضور مس رفسنجان روی پله چهاردهم بود با کسب کمترین برد ممکن یعنی فقط دو برد. آنها چه با الهامی و چه با نویدکیا، امتیازات خانگی زیادی را از دست دادند و فقط 14 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را کسب کردند یعنی چیزی حدود 30 درصد امتیازات. 

صنعت نفت در پایان لیگ 23 راهی دسته پایین‌تر شد. مرور جدول بازیهای خانگی، نشان می‌دهد آبادانی‌ها کاملا مستحق چنین اتفاقی بودند. کمترین برد (2)، بیشتر باخت (8)، کمترین گل زده (10)، بیشترین گل خورده (26) و کمترین امتیاز (11)؛ تیمی با این آمار منفی نمی‌تواند و نباید در لیگ برتر ماندنی شود.

هوادار، تیمی بود که فصل را با محمود فکری شروع کرد ولی قبل از رسیدن به نیم‌فصل، نیمکتش را به مسعود شجاعی سپرد. تعریف و تمجید زیادی از شجاعی و سبک بازی تیمش انجام شد ولی جدول بازیهای خانگی، 180 درجه برعکس را نشان می‌دهد. هوادار بیشتر از هر تیمی در بازیهای خانگی شکست خورد، کمتر از هر تیمی در بازیهای خانگی گل زد و فقط کمتر از صنعت نفت در بازیهای خانگی گل خورد. 

شمس‌آذر در اولین فصل لیگ برتری بودن، روی پله پنجم جدول بازیهای خانگی قرار گرفت و فقط کمتر از 4 مدعی سنتی یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور امتیاز جمع کرد. ترک 11 تا از 15 بازی خانگی با امتیاز یعنی دقیقی و تیمش در خانه حواس‌شان جمع بود. 

بیشترین برد در بازیهای خانگی: استقلال با 13 برد در 15 بازی

کمترین برد در بازیهای خانگی: مس رفسنجان، پیکان و صنعت نفت با 2 برد در 15 بازی

کمترین باخت در بازیهای خانگی: استقلال و پرسپولیس بدون شکست در 15 بازی

بیشترین باخت در بازیهای خانگی: هوادار و صنعت نفت با 8 شکست در 15 بازی

بیشترین گل زده در بازیهای خانگی: سپاهان با زدن 30 گل در 15 بازی

کمترین گل زده در بازیهای خانگی: هوادار، پیکان و صنعت نفت با زدن 10 گل در 15 بازی

کمترین گل خورده در بازیهای خانگی: استقلال با خوردن 8 گل در 15 بازی

بیشترین گل خورده در بازیهای خانگی: صنعت نفت با خوردن 26 گل در 15 بازی

5390