عصبانیت سمیعی از افشای نامه برکناری نکونام در برنامه فوتبال برتر؛ میثاقی: امضای شما پای نامه است!

عصبانیت سمیعی از افشای نامه برکناری نکونام در برنامه فوتبال برتر؛ میثاقی: امضای شما پای نامه است!

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال به خاطر رونمایی از نامه محرمانه این باشگاه در برنامه فوتبال برتر شاکی شد و تهدید به شکایت کرد.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته برنامه فوتبال برتر در حالی روی آنتن رفت که مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به استودیوی این برنامه رفته بودند تا درباره هفته آخر لیگ و مسائل باشگاه خودشان صبحت کنند. البته این اتفاق جدا جدا افتاد.

وقتی نوبت به فرشید سمیعی سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال رسید بحث با اعتراض این تیم به قضاوت بازی پرسپولیس و مس رفسنجان شروع شد و زمان زیادی هم برد. اما وقتی بحث به مسائل داخلی باشگاه استقلال رسید حاشیه‌ها ادامه پیدا کرد.

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها زمانی آغاز شد که محمد حسین میثاقی از سمیعی درباره وضعیت ادامه همکاری با جواد نکونام پرسید. سمیعی گفت که نکونام قرارداد 3 ساله دارد و فهرست بازیکنان مد نظرش برای فصل آینده را هم داده است. البته سمیعی محکم صحبت نکرد و بینندگان هم از ادامه همکاری نکونام با استقلال، مطمئن نشدند.

به همین دلیل و در همان لحظه میثاقی با یادآوری نامه‌ای که در آن از سوی هیات مدیره به علی خطیر درباره برکناری سرمربی تیم (جواد نکونام) و انتخاب سرمربی جدید اختیار داده شده است جرقه یک جنجال تازه را زد. البته این نامه قبلا هم منتشر شده بود و مشخص نبود چرا سمیعی به یکباره برآشفته شد.

سمیعی در این باره روی آنتن زنده گفت: «داستان همان اختلاف مدیر عامل با سرمربی بود و به نظر می‌رسید امکان ادامه همکاری فراهم نیست. مشکل از این دو نفر هم نبود. ماجرا این بود که مدیر عامل بعد از انتخاب سرمربی تغییر کرد. به همین دلیل هماهنگی‌ها کم بود.»

در این لحظه محمد حسین میثاقی دوباره از سمیعی درباره نامه قطع همکاری در اوایل فصل پرسید که سمیعی گفت: «یک نامه به صورت پیش‌نویس آماده شد اما قرار نبود اجرا شود. اختیار قطع همکاری به مدیریت داده شده بود. البته آن نامه شماره نشد و در باشگاه ثبت نشد. متنش هم با متن نامه‌ای که منظور شماست و الان آن را نشان می‌دهید تفاوت دارد. چون خود آقای خطیر هم اعتقادی به این نامه و اجرایی شدنش نداشت این نامه ثبت نشد. منظور آن نامه فقط حمایت از مدیر عامل جدید و دادن اختیارات به او بود. امضای همه اعضا را هم نداشت.»

به یکباره میثاقی خطاب به سمیعی گفت: «شما امضا کرده بودید.» سمیعی پرسید :«شما از کجا می‌دانید؟ یعنی نامه ثبت شده باشگاه را به شما داده‌اند؟» میثاقی گفت «بله.» سمیعی گفت: «این یک کارِ مجرمانه است. چه کسی چنین کاری کرده است؟ اصلا فرض کنیم همه امضا کرده باشند. چرا باید این نامه به دست شما برسد؟»

میثاقی گفت: «امضای شما پای نامه است و اگر می خواهید ما آن را نشان دهیم. ما خودمان در این باره جواب می‌دهیم. بچه‌ها این نامه را از کانال‌ها و سایت‌ها در فضای مجازی پیدا کرده‌اند. سمیعی جواب داد: نه دیگر. اینطور نیست.» 

میثاقی گفت: «از باشگاه شما ریز اطلاعات دیگری مثل این که چه غذایی خورده‌اید که 70 میلیون تومان شده بیرون آمده است.»

سمیعی در پاسخ گفت: «نه. این فرق دارد. این پیش نویس در سیستم بوده است. این نامه فقط در اختیار یک فرد بوده است. کسی که در جلسات هیات مدیره هم حضور داشته است. ما این مساله را پیگیری خواهیم کرد. این نامه قرار نبود اجرایی بشود. به همین دلیل در داخل کیف یک نفر رفت و از باشگاه خارج شد. آقای نکونام هم در جریان بوده است.»

میثاقی پرسید منظورتان خانی (عضو برکنارشده هیات مدیره استقلال) است و همه در حالیکه فکر می کردند منظور خانی است سمیعی گفت نه! 

البته نامه قبلا در فضای مجازی منتشر شده بود و واترمارکهای یک رسانه تعطیل شده هم روی آن بود و مشخص نشد چرا سمیعی اینقدر از این ماجرا تعجب کرده بود. البته همین که میثاقی گفت امضای سمیعی پای نامه است، سمیعی برآشفته شد و ماجرا به سمت و سوی دیگری رفت.

1359