نکته/ تساوی‌هایی که بلای جان استقلال شد!

نکته/ تساوی‌هایی که بلای جان استقلال شد!

پایگاه خبری فوتبالی- نباختن یا بردن؛ کدام یک بیشتر در راه رسیدن یک تیم به قهرمانی تاثیرگذار است؟

به گزارش فوتبالی، استقلال چرا قهرمان نشد؟ با گذشت دو روز بعد از فروکش‌کردن احساسات و اعتراضات شاید بتوان با نگاهی منطقی‌تر به روند استقلال و اتفاقاتی که مانع از قهرمانی این تیم شد نگاه کرد.

استقلال تیمی است که این فصل با یک باخت کمترین باخت در لیگ را ثبت کرد اما فقط یک برد کمتر از پرسپولیس داشت. نگاهی به جدول نشان می‌دهد چیزی که در نهایت این قهرمانی را به نام پرسپولیس کرد تعداد تساوی‌های 2 تیم است. استقلال با 10 تساوی با این که کمترین باخت را داشته اما امتیازات زیادی را از دست داده است. در واقع استقلال یک باخت و ده تساوی، 23 امتیاز از دست داد. تعداد تساوی دو رقمی باعث شده تا شاگردان جواد نکونام در میان 5 تیم بالای جدولی بیشترین تساوی را داشته باشد.

 پرسپولیس اما با 8 تساوی توانست تیمی باشد که با یک باخت بیشتر قهرمان شود. آماری که برای چندمین بار نشان می‌دهد در سیستم 3 امتیازی حتی باختن بهتر از مساوی کردن است. پرسپولیس در دو تساوی کمتر که نسبت به استقلال داشت در یک بازی پیروز شد و در بازی دیگر باخت و در نهایت یک امتیاز بیشتر نسبت به تیمی که در هر 2 بازی نباخت به دست آورد و همان تعیین کننده شد.

در این سیستم قطعا تیمی بیشتر سود می‌کند که مربی جسورتری داشته باشد. جالب است که پرسپولیس هم فصل گذشته شرایطی مشابه داشت و با 2 تساوی کمتر و یک باخت بیشتر نسبت به سپاهان در رده اول جدول قرار گرفت. در فوتبال تیم‌های زیادی داریم که با نباختن در یک فصل و یا ثبت کمترین باخت نتوانستند قهرمان شوندا اما این نکته نشان می‌دهد که همیشه نباختن رمز پیروزی نیست و برای رسیدن به موفقیت بردن لازم‌تر است.

4326