دویستمین بازی حسینی برای استقلال؛ مردی که باد را بُرد

دویستمین بازی حسینی برای استقلال؛ مردی که باد را بُرد

پایگاه خبری فوتبالی - بازی شماره 200 حسین حسینی برای استقلال اصلا خوش‌یمن نبود.

به گزارش فوتبالی، او در قزوین، 2 گل از ملوان خورد تا حسرت کلین‌شیت در لیگ بیست و چهارم ادامه داشته باشد. تقریبا یک دهه بعد از اولین حضور درون دروازه استقلال، حسینی حالا به بازی شماره 200 رسید. در ویترین افتخارات حسینی، 2 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، یک سوپرجام و یک دستکش طلا وجود دارد. آمار کلی این دروازه‌بان 32 ساله شیرازی با پیراهن استقلال چنین است: 200 بازی، 142 گل خورده، 93 کلین‌شیت، یک گل زده و 19 کارت زرد. جز استقلال، حسینی فقط سابقه بازی برای ملوان را دارد و در این تیم، دوران خدمت سربازی‌اش را سپری کرده است.

* لیگ برتر

  حسین حسینی، عضوی از تیم قهرمان لیگ دوازدهم بود و بدون بازی برای آبی‌ها، اولین جام دوران فوتبالش را کسب کرد. در دومین قهرمانی اما حسینی، درون دروازه استقلالِ مجیدی حضوری درخشان داشت و توانست بهترین فصل فوتبالی‌اش از نظر آمار را رقم بزند، حتی بهتر از فصل قبل. او حالا نهمین فصل بازی‌اش برای استقلال را سپری می‌کند. حسینی یک «آس» ویژه هم دارد: زدن گل. او تنها دروازه‌بان استقلال در تاریخ لیگ برتر است که توانسته گل بزند: از روی نقطه پنالتی به هوادار

حسینی به عنوان گلر استقلال، 105 گل در 164 بازی لیگ برتری خورده و 81 بار هم کلین‌شیت کرده است. اولین بازی حسینی برای استقلال در لیگ برتر مربوط است به رویارویی برابر نفت در افتتاحیه لیگ شانزدهم که یک یک، مساوی شد. ارسلان مطهری، اولین بازیکنی است که توانسته دروازه او را باز کند. 

حسینی تنها بازیکنی است که در تاریخ دربی، گل به خودی زده است: بازی رفت لیگ نوزدهم. او در دوران بازی، بیشتر از هر تیمی از پرسپولیس گل خورده: 15 گل. بیشترین کلین‌شیت را هم برابر صنعت نفت دارد: 9 بازی. در کارنامه او، واکنش‌های طلایی کم نیست ولی شاید خاطره شکست دادن باد در رویارویی افتتاحیه لیگ 24 برابر شمس‌آذر، بیشتر از بقیه در ذهن باشد

* جام حذفی

  اولین بازی حسینی برای استقلال در جام حذفی بود. او درون دروازه استقلال برابر کاسپین قزوین قرار گرفت و در همان بازی اول هم کلین‌شیت کرد. حسینی در این بازیها، دو نمایش تک نفره درخشان برابر پرسپولیس در ضربات پنالتی داشته ولی آمارش به طور کلی، چنگی به دل نمی‌زند: 7 کلین‌شیت در 17 بازی و خوردن 16 گل در 10 بازی.

* آسیا

  با احتساب بازیهای استقلال در پلی‌آف و مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حسینی 18 بار درون دروازه آبی‌ها در این رقابتها قرار گرفت. دومین بازی او با پیراهن استقلال، اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا بود. او در فصل 2014-2013 و در پیروزی خانگی 3 یک برابر الریان در آخرین بازی مرحله گروهی استقلال، دروازه‌بان مدنظر قلعه‌نویی بود و جلوتر از رحمتی، در ترکیب اصلی قرار گرفت.

5390