نوستالژی/ 1+10 لحظه ویژه رویارویی‌های استقلال و پیکان در لیگ برتر (ویدیو)

نوستالژی/ 1+10 لحظه ویژه رویارویی‌های استقلال و پیکان در لیگ برتر (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - مهمترین بازی هفته پایانی فصل، رویارویی پیکان و استقلال است. این، تنها دیدار فصل است که هر دو طرف بازی، برای 3 امتیازش به آب و آتش خواهند زد.

به گزارش فوتبالی، در تاریخ رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم، این 1+10 لحظه بیشتر از بقیه به یادگار مانده است.

* لیگ نوزدهم

استراماچونی رفته، خبری از فتحی نیست و استقلال با هدایت وریا غفوری، صالح مصطفوی و دکتر ستوده برابر پیکان قرار می‌گیرد. سازمان لیگ به خاطر خشم هواداران استقلال بابت ترک ایران توسط مرد ایتالیایی، بازی را از شهرقدس به آزادی منتقل می‌کند. آن روز، تنهاترین و غریبانه‌ترین نیمکت تاریخ لیگ برتر به استقلال تعلق داشت.

* لیگ ششم

محمد غلامین در دقیقه 19 از طالب‌لو عبور می‌کند ولی وقتی می‌بیند به توپ نمی‌رسد، خودش را به زمین می‌اندازد. رحیم رحیمی‌مقدم، اعلام پنالتی می‌کند؛ آنچه خشم دروازه‌بان استقلال را در پی دارد. طالب‌لو، دستکش‌هایش را درمی‌آورد و از زمین بیرون می‌رود هرچند درنهایت اوضاع آرام شده، او به درون دروازه برگشته و ضربه طهماسبی گل می‌شود.

* لیگ هفتم

استقلال با 2 گل آرش برهانی و محمد نوازی از پیکان جلو می‌افتد. اما درخشش! اشکان نامداری باعث می‌شود پیکان در همان نیمه اول، 2 گل خورده را جبران کند. 

ابراهیم توره در نیمه دوم گل سوم را می‌زند و استقلال در خانه می‌بازد. این باخت به علاوه نتایج ضعیف قبلی، پایان ناصر حجازی را در استقلال رقم می‌زند.

* لیگ هشتم

استقلال در خانه با یک گل از پیکان عقب افتاده است که موتور گلزنی آرش برهانی روشن می‌شود. شماره 9 در 9 دقیقه، هت‌تریک می‌کند و تیمِ قلعه‌نویی را به بازی برمی‌گرداند. گل اول از روی نقطه پنالتی، گل دوم با ضربه سر روی پاس جان‌واریو و گل سوم که سوپرگلی بود با یک ضربه قیچی برگردان از حوالی نقطه پنالتی.

* لیگ شانزدهم

چهارمین حضور منصوریان روی نیمکت استقلال. او و تیمش هنوز رنگ برد را ندیده و صاحب یک مساوی (نفت) و 2 باخت (استقلال خوزستان و صنعت نفت) شده‌اند. پیکان در شهرقدس گل اول را می‌زند و همه چیز برای اخراج منصوریان آماده است که بهنام برزای در دقیقه آخر، گل مساوی را می‌زند و حکم به ابقای سرمربی می‌دهد.

* لیگ نهم

بازی رفت، تبدیل می‌شود به آخرین برد پیکان برابر استقلال در تاریخ لیگ برتر. و بازی برگشت تبدیل می‌شود به بزرگترین اشتباه وحید طالب‌لو درون دروازه آبی‌ها. پژمان منتظری با یک ضربه برگردان، توپ را از روی خط دروازه استقلال برگشت می‌دهد. طالب‌لو برای دفع کامل توپ به هوا می‌پرد و آن را با مشت به درون دروازه می‌فرستد؛ آخرین سرمربیگری مرفاوی در استقلال.

* لیگ چهاردهم

سرنوشت بازی در 6 دقیقه تغییر می‌کند و به جای اینکه پیکان یک هیچ برنده شود، استقلال بازی را یک صفر می‌برد. گل پیکان به استقلال، ایرادی ندارد ولی تورج حق‌وردی، آن را خطا اعلام کرده و مردود می‌کند. اتفاقی که در دقیقه 89 رخ می‌دهد. 6 دقیقه بعد، استقلال با ضربه سر سجاد شهباززاده دروازه رحمتی را فتح و صاحب هر 3 امتیاز می‌شود. 

لحظات ویژه بازیهای استقلال و پیکان

* لیگ سوم

این بازی، رویارویی استقلالِ قلعه‌نویی و پیکانِ ذوالفقارنسب نیست. بازی رفت دو تیم در آزادی، دوئل مستقیم محمدعلی ابراهیمیان است با علی سامره. مهاجم پیکان، 2 بار تیمش را از رقیب جلو می‌اندازد ولی هر 2 بار این علی سامره است که با ضربات سرش دروازه مهدی واعظی را باز و استقلال را به بازی برمی‌گرداند. فردایش این تیتر برای بازی زده می‌شود:«بازگشت با سوپرسامره».

* لیگ دوازدهم

فوت مادر امیر قلعه‌نویی، حضور فرهاد مجیدی در منزل او و حالا بازگشت شماره 7 رویارویی استقلال به این تیم. مجیدی درحالیکه استقلال با 2 گل جلوست وارد زمین می‌شود. اشتباه دروازه‌بان پیکان، توپ را جلوی پای او می‌اندازد و از اولین گل کاپیتان مجیدی در بازگشت به استقلال برابر پیکان رونمایی می‌شود.

* لیگ هفدهم

بهترین نمایش امید ابراهیمی در استقلال؟ پیکان با یک گل جلو افتاده که استقلال با گلهای تیام و غفوری، کامبک می‌زند. پیکان با زدن گل دوم، بازی را مساوی می‌کند. شجاعیان اخراج می‌شود.

در آخرین دقیقه بازی، ابراهیمی در زمین استقلال پشت توپ می‌ایستد، نگاهی به زمان بازی می‌اندازد و خودش جلو می‌رود. 11 ثانیه بعد استقلال با گل امید ابراهیمی برنده بازی شده است.

* لیگ شانزدهم

استقلال در یک عصر بارانی با نتیجه 3 بر 2 پیکان را شکست می‌دهد. تحلیل بازی اما نکته ویژه‌ای را مشخص می‌کند: قبل از اینکه تیمِ منصوریان با ضربه پای چپ علی قربانی به گل سوم برسد، بازیکنان این تیم 28 پاس به همدیگر داده‌اند که همه‌شان در زمین رقیب بوده است. این اتفاق در 58 ثانیه رخ داده و این یعنی آبی‌ها حدود یک دقیقه با توپ مانور داده‌اند.

5390