درباره بازی استقلال و پیکان؛ مساوی می‌شود؟

درباره بازی استقلال و پیکان؛ مساوی می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - آخرین بازی هفته پنجم را استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. هر دو تیم 7 امتیازی هستند و با بردن این بازی، 10 امتیازی شده و به پله دوم جدول و پشت سر پرسپولیس صعود می‌کنند. 

به گزارش فوتبالی، مساوی و باخت اما تغییری در جایگاه استقلال ندارد ولی پیکان را می‌تواند بالاتر از استقلال در جدول ببرد. 

* روی دور مساوی

  رویارویی‌های این چند وقت اخیر استقلال و پیکان، به شدت روی دور مساوی چرخیده و کمتر از این مدار خارج شده است. 5 تا از 6 رویارویی آخر دو تیم در لیگ برتر، برنده نداشته است.  بدتر اینکه 3 تا از 4 مصاف اخیر، حتی گل هم نداشته و صفر صفر تمام شده است. در 6 فصل اخیر، 5 بار مصاف دو تیم در دور رفت بدون برنده تمام شده است. هر 4 میزبانی آخر استقلال از پیکان هم با تقسیم امتیاز، به پایان رسیده است. و عجیب‌تر اینکه هر 2 رویارویی اخیری که روز سه‌شنبه برگزار شده هم برنده نداشته است.

* بی باخت

  استقلال در هیچکدام از 19 رویارویی آخرش با پیکان، شکست نخورده است و حالا در یک قدمی بیستمین قرار دارد. آخرین مرتبه‌ای که آبی‌ها دست خالی زمین بازی با پیکان را ترک کردند مربوط است به بازی رفت لیگ نهم. دیداری که با اشتباهات مهلک داوری رای به برتری پیکان و شکست تیم مرفاوی داد. 

* با کلین‌شیت

  استقلال در هیچکدام از 8 مصاف آخرش با پیکان، گل نخورده و همگی را با کلین‌شیت تمام کرده است. آخرین باری که پیکان به استقلال گل زد، مربوط است به بازی برگشت لیگ شانزدهم که مرتضی آقاخان دروازه رحمتی را از روی نقطه پنالتی باز کرد. پیکان در هیچکدام از 3 رویارویی آخرش با استقلال در روز سه‌شنبه، گل نزده است.

* حسینی برابر استقلال

  مجتبی حسینی برابر استقلال، آماری متوسط دارد. هر 2 رویارویی‌اش در جام حذفی را باخته و در لیگ برتر هم کارنامه‌اش با یک برد، 2 مساوی و 2 باخت سر و سامان گرفته است. حسینی اما یک رکورد منفی برابر استقلال دارد: گل نزدن در 3 مصاف آخر شامل شکست 3 بر صفر با پیکان در لیگ، شکست یک بر صفر با پیکان در جام حذفی و تساوی بدون گل با پیکان در لیگ و درحالیکه استقلال تقریبا 55 دقیقه را ده نفره بازی کرد.

* آمار کلی

  استقلال و پیکان تا به حال 34 بار برابر هم در لیگ برتر قرار گرفته‌اند. 16 بازی با برد استقلال همراه بوده، 12 بازی برنده نداشته و 6 بار هم پیکان برنده شده شامل دبل در لیگ‌های دوم و ششم. این برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر است که دو تیم در هفته پنجم به مصاف هم می‌روند؛ مرتبه اول در لیگ دهم که استقلال 3 صفر برنده شد و مرتبه دوم در لیگ چهاردهم که بازهم با برد 3 هیچ استقلال تمام شد.

* در هفته پنجم، هفته مساوی

  آمار استقلال در بازیهای هفته پنجم تاریخ لیگ برتر چنین است: 10 برد، 8 مساوی و 3 باخت. آنها به عنوان میزبان در این هفته، 6 برد، 7 مساوی و 2 باخت دارند. اما این هفته در چند فصل اخیر، اصلا خاطره خوبی برای استقلال نداشته است. استقلال 6 فصل است در هفته پنجم برنده نشده (5 مساوی و یک باخت) و آخرین بردش مربوط است به لیگ پانزدهم با پرویز مظلومی که نفت را برد. از این 6 بازی فقط یکی (برابر ذوب آهن) خارج از تهران بوده و بقیه، خانگی و در آزادی. هر 4 بازی استقلال در هفته پنجم 4 فصل اخیر مساوی شده: با نساجی در لیگ 21، با صنعت نفت در لیگ 20، با ذوب‌آهن در لیگ 19 و با فولاد در لیگ 18 و جالب اینکه 3 بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی