روزگار عنایتی، در و برابر استقلال؛ ماشین گلزنی بدون برد

روزگار عنایتی، در و برابر استقلال؛ ماشین گلزنی بدون برد

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال در هفته پایانی فصل به خانه پیکان می‌رود. رقیبی که سالهاست، حال و روز خوشی برابر آبی‌ها ندارد (آخرین باری که پیکان موفق به شکست دادن استقلال شد، رضا عنایتی پیراهن آبی به تن داشت و صمد مرفاوی روی نیمکت نشسته بود). 

به گزارش فوتبالی، روی نیمکت پیکان، رضا عنایتی حضور دارد که بهترین روزهای تمام دوران فوتبالش را در استقلال سپری کرد ولی به عنوان سرمربی، بدترین روزهایش برابر آبی‌ها رقم خورده است.

* عنایتی در استقلال

 رضا عنایتی چند ساعت پس از مذاکره با مدیرعامل وقت پرسپولیس، قراردادش را با استقلال امضا کرد. دلیل اصلی او برای آبی‌پوش شدن، کسی جز امیر قلعه‌نویی نبود. شماره 21 بعد از آن روز درخشان در هفته پایانی اولین دوره لیگ برتر با زدن 7 گل به استقلال رشت نگون‌بخت، نامی برای خودش دست و پا کرده بود. 

او در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم لیگ برتر برای استقلال بازی کرد و توانست فاتح لیگ شده و 2 بار هم کفش طلایی بهترین گلزن را تصاحب کند. عنایتی بعد از قهرمانی استقلال راهی امارات شد تا اینکه در نهمین دوره لیگ برتر، به ایران برگشت و مستقیم استقلالی شد.

 در میانه‌های این فصل و بعد از آن توهین زشت، عنایتی پیراهن آبی را درآورد تا اواسط لیگ چهاردهم که برای آخرین بار، به استقلال برگشت. او مجموعا 120 بازی برای استقلال در همه رقابتها انجام داد و 65 گل زد یعنی هر 2 بازی، یک گل. 112 بازی و 59 گل زده عنایتی برای استقلال در لیگ برتر بود. بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، فقط کمتر از برهانی برای آبی‌ها در لیگ برتر گل زده است. 5 تا از گلهای عنایتی برای استقلال از روی نقطه پنالتی زده شد که همگی در لیگ برتر بود؛ 4 تا در لیگ چهارم و یکی در لیگ پنجم.

* عنایتی برابر استقلال

  رویارویی پیکان با استقلال، پنجمین مصاف عنایتی با آبی‌هاست. او در هر 4 دوئل قبلی، شکست خورده است: یک صفر و 2 یک با هوادار، 3 یک با نفت مسجدسلیمان و 2 یک روی نیمکت پیکان. عنایتی در کنار رحمتی و سیدعباسی و مرفاوی، جزو مربیان استقلالی لیگ برتر است که هرگز موفق به شکست دادن استقلال نشده است. عنایتی به عنوان بازیکن، 5 بار به استقلال در لیگ برتر گل زد: 2 بار با پیراهن ابومسلم، 2 بار با پیراهن صبا و یک بار برای سیاه‌جامگان.

5390