پیکان با عنایتی به استقلال رسید؛ دیدار با ماشین گلزنی

پیکان با عنایتی به استقلال رسید؛ دیدار با ماشین گلزنی

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته پایانی نیم‌فصل اول و در خانه از پیکان میزبانی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، رقیبی که سالهاست، حال و روز خوشی برابر آبی‌ها ندارد (آخرین باری که پیکان موفق به شکست دادن استقلال شد، رضا عنایتی پیراهن آبی به تن داشت و صمد مرفاوی روی نیمکت نشسته بود) و البته خودش هم خیلی وقت است بردن را نوبر نکرده است. 

روی نیمکت پیکان، رضا عنایتی حضور دارد که بهترین روزهای تمام دوران فوتبالش را در استقلال سپری کرد.

* در استقلال

رضا عنایتی چند ساعت پس از مذاکره با مدیرعامل وقت پرسپولیس، قراردادش را با استقلال امضا کرد. دلیل اصلی او برای آبی‌پوش شدن، کسی جز امیر قلعه‌نویی نبود. شماره 21 بعد از آن روز درخشان در هفته پایانی اولین دوره لیگ برتر با زدن 7 گل به استقلال رشت نگون‌بخت، نامی برای خودش دست و پا کرده بود. او در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم لیگ برتر برای استقلال بازی کرد و توانست فاتح لیگ شده و 2 بار هم کفش طلایی بهترین گلزن را تصاحب کند.

 عنایتی بعد از قهرمانی استقلال راهی امارات شد تا اینکه در نهمین دوره لیگ برتر، به ایران برگشت و مستقیم استقلالی شد. در میانه‌های این فصل و بعد از آن توهین زشت (که هنوز هم امیررضا واعظ آشتیانی به عنوان مهمان همیشگی رسانه و یکی از آنهایی که از اخلاق‌مداری، دم می‌زند توضیحی بابتش نداده)، عنایتی پیراهن آبی را درآورد تا اواسط لیگ چهاردهم که برای آخرین بار، به استقلال برگشت. 

او مجموعا 120 بازی برای استقلال در همه رقابتها انجام داد و 64 گل زد یعنی هر 2 بازی، یک گل. 112 بازی و 59 گل زده عنایتی برای استقلال در لیگ برتر بود. بهترین گلزن تاریخ این بازیها، فقط کمتر از برهانی برای آبی‌ها در لیگ برتر گل زده است. 5 تا از گلهای عنایتی برای استقلال از روی نقطه پنالتی زده شد که همگی در لیگ برتر بود؛ 4 تا در لیگ چهارم و یکی در لیگ پنجم.

* در قامت سرمربی

رویارویی پیکان با استقلال، چهارمین مصاف عنایتی با آبی‌هاست. او در هر 3 دوئل قبلی، شکست خورده است: یک صفر و 2 یک با هوادار و 3 یک با نفت مسجدسلیمان. عنایتی در کنار رحمتی و سیدعباسی و مرفاوی، جزو مربیان استقلالی لیگ برتر است که هرگز موفق به شکست دادن استقلال نشده است.

* لحظات ویژه

عنایتی یک ماشین گلزنی بود؛ مهاجمی که هوش بالایی در جایگیری و زدن نیش آخر داشت. شاید در کارنامه او، گلهای زیبا کم باشد ولی او، اینقدر گل می‌زد که خیال هر تیمی با داشتنش در پیشانی خط حمله راحت باشد. شاید بتوان این 10 لحظه را ویژه‌ترین لحظات عنایتی در پیراهن استقلال نامید.

  1- دربی رفت لیگ پنجم: استقلال با تک گل او روی پاس فرزاد مجیدی، باز هم پرسپولیس را شکست داد.

  2- برق شیراز در لیگ پنجم: استقلال در هفته پایانی فصل برای قطعی کردن قهرمانی‌اش باید برق را شکست می‌داد. عنایتی خیلی زود و در همان دقیقه 10، خیال همه را راحت کرد.

  3- ذوب‌آهن در لیگ پنجم: هفته ماقبل پایانی و جنگ سخت با ذوب‌آهن در فولادشهر. عنایتی توپ را از اکبرپور گرفت و بدون مکث، پس از کنترلش آن را به گوشه دروازه فرستاد. تنها حمله استقلال در آن بازی، گل شد و تیم قلعه‌نویی با امتیاز به خانه برگشت.

  4- ابومسلم در لیگ چهارم: استقلال در مشهد با 2 گل مجتبی جباری از میزبانش عقب بود. عنایتی اما با گلی که در دقیقه 85 زد، آبی‌ها را به کامبک امیدوار کرد و درنهایت تیم قلعه‌نویی بازی را برد.

  5- ملوان در لیگ پنجم: در روز پر از گاف خداداد افشاریان به عنوان داور بازی و مهدی رحمتی در نقش دروازه‌بان، عنایتی یک‌تنه استقلال را صاحب تک امتیاز بازی کرد. او زننده هر 3 گل تیمش بود. گل اول او، با یک ضربه سر از روی خط محوطه جریمه دیدنی بود.

  6- صبا در لیگ پنجم: یک هت‌تریک دیگر. بازی با تساوی یک بر یک در جریان بود که محسن ترکی با کارت قرمز، پیروز قربانی را اخراج کرد. عنایتی اما توجهی به 10 نفره شدن تیمش نکرد. او که گل اول را زده بود، 2 بار دیگر هم دروازه اصغر کرم‌اللهی را باز کرد تا تیمش برنده شود.

  7- فولاد در لیگ پنجم: در اوج اختلافات برانکو ایوانکوویچ و عنایتی که باعث شده بود او جایی در تیم ملی نداشته باشد، عنایتی برابر فولاد که شاکله اصلی تیم ملی در دروازه و خط دفاع بود (با حضور میرزاپور، کعبی، علوی، بداوی، کاملی مفرد و کعبی)، هت‌تریک کرد و شادی گلهای معناداری هم انجام داد.

  8- شموشک در لیگ سوم: رونمایی از اولین گل آقای گل با پیراهن استقلال در لیگ برتر. ارسال نوازی از راست را عنایتی با یک پرش نه‌چندان بلند ولی با ضربه سری فوق‌العاده به جایی فرستاد که امکان مهارش نبود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی