گزارش فنی/ بازگشت عنایتی به لیگ برتر؛ بهترین گلزن، بدترین مربی

گزارش فنی/ بازگشت عنایتی به لیگ برتر؛ بهترین گلزن، بدترین مربی

پایگاه خبری فوتبالی- نتایج نه‌چندان باب میل و مناسب پیکان و کمی درگیری درون تیمی، درنهایت رای به برکناری رسول خطیبی از سکان هدایت آنها داد.

به گزارش فوتبالی، مدیران این تیم برای جانشینی او، رضا عنایتی را انتخاب کردند. مردی که به عنوان بازیکن، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و به عنوان مربی، ضعیف‌ترین معدل امتیازگیری را بین صاحبان نیمکت لیگ 23 دارد.

* سرمربی

عنایتی، کارش به عنوان سرمربی را از سیاه‌جامگان استارت زد. در لیگ هفدهم و بعد از اینکه نماینده مشهد با اکبر میثاقیان و علیرضا مرزبان به نتایج مناسب نرسید، نیمکت به رضا عنایتی سپرده شد. او 11 بازی هدایت تیم شهرش را برعهده داشت و بعد از کسب تنها یک برد در این بازه زمانی، برکنار شد. مقصد بعدی عنایتی، هوادار بود. او با تیمش از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و تمام مدت برگزاری لیگ 21 را روی نیمکت هوادار گذراند و توانست آنها را در لیگ برتر نگه دارد ولی در انتهای فصل، این همکاری ادامه پیدا نکرد. هوادار تنها تیمی بود که عنایتی روی نیمکتش توانست معدل کسب بیشتر از یک امتیاز در هر بازی را ثبت کند.

 عنایتی در لیگ قبلی، راهی مسجدسلیمان شد تا نفت را از سقوط نجات دهد ولی دورانش بدون برد در 6 بازی تمام شد. این فصل او راهی پیکان شد و توانسته از اولین بازی‌اش، یک امتیاز بگیرد آنهم از میزبانی که تقریبا یک نیمه را 10 نفره بازی کرد. با این کارنامه، عنایتی در بین مربیان این فصل دارای ضعیف‌ترین معدل امتیازگیری است؛ تنها مربی فصل که کمتر از یک امتیاز از هر بازی کسب کرده است. 

* بازیکن

نام عنایتی در هفته پایانی اولین دوره لیگ برتر روی زبان‌ها افتاد. وقتی به تنهایی 7 بار دروازه استقلال رشت را باز کرد و کورس آقای گلی را با اختلاف از علی‌اصغر مدیرروستا برد. او در ابتدای سومین دوره لیگ برتر، نفر اول فهرست خرید پرسپولیس بود ولی حضور علی دایی و وارد معامله شدن استقلال و مذاکره با امیر قلعه‌نویی، او را آبی‌پوش کرد. 

عنایتی با استقلال، قهرمان لیگ پنجم و آقای گل لیگ‌های چهارم و پنجم شد. حضور در امارات و سپس بازگشت به استقلال و قصه عجیب و غریب دندان پوسیده باعث شد عنایتی به سپاهان رفته و دوباره زیرنظر قلعه‌نویی کار کند. او در ادامه دوران فوتبالش به استقلال برگشت و پیراهن صبا و مس کرمان و شهرخودرو و سیاه‌جامگان را هم پوشید.

 ثمره این دوران بازی، حضور در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است که رسیدن به آن، زیادی محال به نظر می‌رسد. عنایتی 3 بار توانست آقای گل لیگ برتر شود ضمن اینکه بهترین گلزن ابومسلم و صبا نیز در تاریخ لیگ برتر است. درباره تعداد گلهای زده او در تاریخ لیگ برتر، اعداد مختلفی ذکر شده که صحیح‌ترینش 143 گل است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی