۱۰ نکته از بازی پرسپولیس و تراکتور/ روحیه برنده قرمزها

۱۰ نکته از بازی پرسپولیس و تراکتور/ روحیه برنده قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی – یک: اوسمار با یک تغییر مهم بازی را شروع کرد.حضور عالیشاه در پست شماره ۱۰ و رفتن سروش به یک خط عقب‌تر به جای اسدبیگی. ریسک بالایی بود ولی جواب داد. گردش توپ بهتر شد و پرسپولیس روانتر بازی کرد.

دو: خمز مثل همیشه با ۴-۳-۳ شروع کرد.با مثلث رحمان جعفری، امیرحسین حسین زاده و گوستاوو در خط حمله و حضور سیدمهدی حسینی، صفا هادی و آلوز در خط میانی. مشکل تراکتور، کمبود نفر در مقابله با هافبکهای پرسپولیس بود. وینگرهای پرسپولیس مدام به خط هافبک برمی‌گشتند و برتری عددی ایجاد می‌کردند ولی در تراکتور این اتفاق نمی‌افتاد.

سه: بعد از ۱۵ ماه حضور خمز در فوتبال ایران ، این توقع زیادی نیست که سطح فنی  برخی بازیکنان را بتواند ارتقا دهد. تراکتور پر است از بازیکنانی که فوتبالشان افت کرده: سیامک نعمتی، محمد نادری، امیرحسین حسین‌زاده . احیای رضا اسدی در تراکتور این توقع را ایجاد می‌کند.

چهار: شهاب زاهدی اگر چه بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل بوده اما هرگز مهاجم ششد‌انگی نیست. همین هفته پیش در اراک و همین بازی با تراکتور گواه این ادعاست که روی گلزنی او خیلی نمی‌شود حساب کرد. شاید حضور عیسی آل‌ کثیر این فشار را از روی شهاب بردارد.

پنج: شجاع خلیل‌زاده در ۳۴ سالگی همچنان دستپاچه و عصبی فوتبال بازی می‌کند که توانایی‌های دیگر او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.عصبی شدن و احساسی بازی کردن باگ بزرگ هر فوتبالیستی به‌خصوص در این سطح است. 

شش: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است، چه برانکو باشد چه یحیی و چه اوسمار. ذات این تیم روحیه برنده دارد و هر زمان که شما بخواهید آنها را انکار کنید سورپرایزتان می‌کنند و ورق را برمی‌گردانند. در پرسپولیس چند بازیکن باتجربه و بزرگ حضور دارند که اگر همراه شوند خیال سرمربی را راحت می‌کنند.

هفت: خمز چهارمین بازی بزرگ  فصل را هم باخت. در تراکتور یا می‌برید یا می‌بازید و از مساوی خبری نیست، آنها به تیمهای پایین‌تر از خودشان رحم نمی‌کنند ولی در مقابل مثلث بالای جدول سخاوتمندانه بازی می‌کنند و مثل نقل و نبات امتیاز می‌دهند. خمز اعتقاد دارد که تیمش از نظر فنی در سطح سه تیم بالای جدول نیست و از تراکتور نباید توقع امتیاز گرفتن در بازیهای بزرگ داشته باشید.

هشت: بازگشت عیسی آل ‌کثیر باشکوه بود و او یک بار دیگر نشان داد مرد بازیهای بزرگ است. بازیکنی که تعداد رفت و برگشتهایش به پرسپولیس از دستمان در رفته است و انگار ساخته شده برای حضور در نیم فصل دوم.

نه: بردن تراکتور با یک نمایش کم‌نقص فشار روانی اتفاقات اخیر را از روی دوش پرسپولیس و اوسمار کمی برداشت تا آنها با ذهن آرام‌تری به ادامه فصل بپردازند. البته که تردیدها برای توانایی فنی اوسمار همچنان ادامه دارد و اوست که باید خود را به عنوان نفر اول کادر فنی ثابت کند.

ده: با بازشدن پنجره  و آمدن خریدهای جدید ، انتظار می‌رود پرسپولیس به تیم بهتر و کامل‌تری در هفته‌های آتی تبدیل شود. پرسپولیس قبل از عید با ذوب‌آهن، فولاد، استقلال و پیکان در لیگ بازی دارد و یک بازی راحت هم در جام حذفی خواهد داشت. فاصله پنج امتیازی با صدر فعلا به دو رسید و آنها امیدوارند تا یک پرسپولیسی دیگر، امروز ترمز استقلال را در انزلی بکشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی