تراکتور - پرسپولیس؛ ۱۱ مرد آشنا با سرخی دیگر!

تراکتور - پرسپولیس؛ ۱۱ مرد آشنا با سرخی دیگر!

پایگاه خبری فوتبالی - یازده نفر از جمع اعضای دو تیم تراکتور و پرسپولیس سابقه فعالیت در دیگر تیم سرخ لیگ برتر را در کارنامه دارند.

به گزارش فوتبالی، نبردهای تراکتور و پرسپولیس همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است. دو تیم پرطرفداری که هردو از تیم‌های مهم لیگ برتر هستند و گاها کری‌های عجیب و غریبی باهم دارند. با این وجود بازیکنان مشترک زیادی در تاریخ دو تیم وجود دارد و بین اعضای کنونی هم ۱۱ تن صاحب چنین تجربه‌ای هستند و روزگاری پیراهن سرخ تیم دیگری را برتن داشتند. به مناسبت بازی امروز اشاره‌ای داشته‌ایم به این مردان مشترک که باید مقابل تیمی بجنگند که روزگاری برای طرفدارانش خاطره می‌ساختند!

1- یحیی گل‌محمدی

سرمربی پرسپولیس قبل از اینکه هدایت تراکتور را برعهده بگیرد، در دوران جوانی بازیکن تی‌تی‌ها هم بوده است. یحیی در سخت‌ترین فصل تراکتور حاضر به قبول مسئولیت فنی این تیم شد و وقتی تراکتور از نقل‌وانتقالات محروم بود با تیمی متشکل از بازیکنان جوان و بی‌تجربه تیمش را روانه رقابت‌های لیگ برتر کرد. جوانانی همچون محمدرضا آزادی که گل‌محمدی از امیدهای تراکتور کشف کرد. البته عمر مربیگری یحیی در تبریز زیاد طول نکشید و وی جای خود را به ارطغرول ساغلام داد تا خاطره مشترک خوبی از همکاری بین وی و پرشورها وجود نداشته باشد.

2- کریم باقری

مربی پرسپولیس متولد تبریز است و فوتبال خود را از تراکتور آغاز کرده و از این تیم چهره شد. تراکتور خاستگاه باقری است که این هافبک ارزنده تاریخ فوتبال ایران را کشف و پرورش داد. با این حال آقا کریم پس از ترک تبریز دیگر هیچ وقت به تیم سابقش چه در قامت بازیکن و چه مربی برنگشت تا تی‌تی‌ها همواره بدین جهت از هم‌شهری خود گله‌مند باشند.

3- خواکین

دستیار اسپانیایی پاکو خمز اولین بار با حضور در کادرفنی پرسپولیس وارد فوتبال ایران شد.

 مربی‌ای که در تیم گابریل کالدرون اختیارات زیادی هم داشت و حالا به واسطه ملیت اسپانیایی و شناخت از فوتبال ایران کنار پاکو خمز حضور دارد و باید این سرمربی را در شکست تیم سابقش یاری کند.

4- محمد نصرتی

دستیار ایرانی خمز هم سابقه حضور در جمع قرمزهای تهرانی را به عنوان بازیکن دارد. نصرتی که در زمان بازی، از مدافعان به‌نام ایران بود، چند فصلی را با پیراهن پرسپولیس بازی کرده و بین هواداران این تیم غریبه نیست. البته مدت زمان حضور نصرتی در بین قرمزهای تبریزی بیشتر از سبقه حضور او در پرسپولیس بوده است.

5- دانیال اسماعیلی‌فر

مدافع راست پرسپولیس سابقه دو سال حضور در تراکتور به عنوان بازیکن سرباز را در کارنامه دارد. بازیکنی که بسیار مورد توجه تی‌تی‌ها بوده و شاید هنوز هم در تبریز محبوب باشد. دانیال برای اولین بار با پیراهن سرخی دیگر به تبریز آمده ولی باتوجه به عدم حضور هواداران شاهد رویارویی او با تیفوسی‌های تراکتوری نخواهیم بود.

6- رضا اسدی

آقای گل کنونی لیگ برتر پس از اینکه یک فصل بسیار سخت را در تهران سپری کرد، تصمیم گرفت دوباره به تیمی بازگردد که خاطرات خوبی از آن داشت. تصمیمی که کارساز هم بوده و اسدی دوباره با پیراهن تراکتور درخشید و حتی هم‌اکنون آقای گل رقابت‌هاست تا مشخص شود قرمزِ تراکتوری به این بازیکن بیشتر می‌آید.

7- سروش رفیعی

سروش هم همانند دانیال دوران سربازی خود را در تراکتور گذرانده است. رفیعی همراه با بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده و سینا عشوری جزو ستاره‌هایی بود که جذب تراکتور نظامی شد و بازی‌های خوبی هم برای این تیم انجام داد. 

البته سروش پس از پایان خدمت در نیم‌فصل درحالی که انتظار می‌رفت تا انتهای فصل در تبریز بماند، به پرسپولیس پیوست.

8- محمد عباس‌زاده

مهاجم قائمشهری تراکتور که گل برتری این تیم را در بازی رفت مقابل پرسپولیس به ثمر رساند، قبلا بازیکن پرسپولیس بوده است. عباس‌زاده باوجود علاقه به ادامه حضور در پایتخت از این تیم جدا شد و در تبریز برای تیم سابق خود تا دلتان بخواهد کری خوانده است! از بوسیدن لوگوی تراکتور که به مذاق پرسپولیسی‌ها خوش نیامد تا مصاحبه اخیرش که گفته می‌خواهد دوباره گل برتری تراکتور مقابل سرخ‌های تهرانی را بزند.

9- امید عالیشاه

کاپیتان پرسپولیس هم دوران سربازی خود را در تبریز با کلی حرف و حدیث گذراند. بازیکنی که باتوجه به محرومیت تراکتور برای این تیم بازی چندانی نکرد و به نظر خاطرات سربازی وی باید مملو از حاشیه باشد. شاید عالیشاه خوش‌شانس است که تراکتوری‌ها امکان حضور در ورزشگاه را ندارند چرا که تقریبا بر همگان مشخص است تی‌تی‌ها اصلا روابط خوبی با کاپیتان کهنه‌کار پرسپولیس ندارند.

10- حامد پاکدل

پاکدل آخرین نقل‌وانتقال بین دو تیم سرخ لیگ برتر است. وی پس از قرار گرفتن در فهرست مازاد گل‌محمدی سر از تراکتور درآورد ولی در این تیم هم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده است. با این حال پاکدل در صورت اینکه توسط پاکو خمز به بازی گرفته شود، پرانگیزه‌ترین بازیکن میدان‌ خواهد بود تا خود را به تیم سابقش اثبات کند.

11- محمد عسگری

دیگر دستیار گل‌محمدی یعنی محمد عسگری هم که چند باری به جای یحیی در نشست‌های خبری شرکت کرده، جزو قدیمی‌ترین همکاران این سرمربی است که در تبریز هم با وی همکاری داشته است.

1997