وقتی رونالدو به عنوان یک هافبک برنده کفش طلا شد (عکس)

وقتی رونالدو به عنوان یک هافبک برنده کفش طلا شد (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو در فصل 2007/08 در حالی برنده جایزه کفش طلای اروپا شد که در منچستر یونایتد در پست هافبک بازی می کرد.

به گزارش فوتبالی ، کریستیانو رونالدو چهار بار در دوران حرفه ای خود برنده جایزه کفش طلای اروپا شده است. اولین بار در فصل 2007/08 بود که رونالدو توانست در جمع شیاطین سرخ برنده جایزه کفش طلای اروپا شود. کریستیانو رونالدو در لیگ برتر انگلیس در آن فصل از رقابت ها موفق شد 42 گل به ثمر برساند. شیاطین سرخ در آن فصل قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند. آن ها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هم به دست آوردند و یک فصل رویایی داشتند.

نکته جالب این جا است که رونالدو در آن فصل بیشتر به عنوان هافبک چپ و راست به میدان می رفت و در آن زمان هنوز مهاجم نوک نشده بود. رونالدو به عنوان هافبک توانست 42 گل بزند و کفش طلا را ببرد. در رسانه ها و روزنامه های آن روز ها از کریس رونالدو به عنوان یک هافبک یاد می شد. اما امروزه می دانیم که رونالدو در پست مهاجم نوک بازی می کند و حتی دیگر در پست وینگر هم خیلی کم قرار می گیرد.

رونالدو در طول دوران حرفه ای خود به مرور به دروازه نزدیک تر شده است. او در جوانی اش به عنوان یک هافبک از عقب زمین و کناره ها به سمت دروازه می رفت اما او اکنون به عنوان یک تمام کننده در خط حمله تیمش قرار می گیرد.

1470