گزارش آماری/ چشمی، بیستمین بازیکن باسابقه تاریخ استقلال

گزارش آماری/ چشمی، بیستمین بازیکن باسابقه تاریخ استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- بازی برابر ذوب‌آهن، روزبه چشمی را به جمع 20 بازیکن برتر تاریخ استقلال از نظر تعداد بازی وارد کرد. 

به گزارش فوتبالی، او حالا 186 بازی در تمامی رقابتها با پیراهن آبی انجام داده و با عبور از وریا غفوری و علی جباری که 185 بازی برای استقلال کرده بودند، نفر بیستم تاریخ این باشگاه از نظر تعداد حضور است. چشمی با ادامه همین روند و با توجه به بازیهای باقیمانده لیگ برتر و جام حذفی، قطعا در پایان فصل به جمع بازیکنانی با بیش از 200 بار پوشیدن پیراهن استقلال وارد خواهد شد.

چشمی برای اولین بار، پیراهن استقلال را در هفته اول لیگ پانزدهم به تن کرد. یک هافبک دفاعی درخشان که تمام بازیهای آن سال را تا هفته 23 در ترکیب اصلی گذراند. در این هفته اما او برابر شهرخودرو، دچار پارگی رباط صلیبی شد. اولین بازی او بعد از دوران مصدومیت، هفته اول لیگ هفدهم بود. این یعنی چشمی در طول دو فصل (لیگ‌های 15 و 16) تنها در 23 بازی فصل حاضر شد و 37 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد. چشمی از ابتدای لیگ پانزدهم تا به حال بازیکن استقلال بوده و فقط لیگ بیستم را با پیراهن ام‌صلال سپری کرده است. او با پیراهن آبی، همه جام‌های ممکن در فوتبال ایران را فتح کرده است: جام حذفی را با شفر، لیگ را با مجیدی و سوپرجام را با ساپینتو.

اولین بازی چشمی در تاریخ لیگ برتر با پیراهن صبا انجام شد. او در هفته سوم لیگ سیزدهم، 11 دقیقه برای این تیم برابر فولاد بازی کرد. چشمی 50 بار پیراهن صبا را در رقابتهای مختلف به تن کرد و به قدری درخشان بود که راهی استقلال شود.

چشمی در 186 بازی برای استقلال، 7 گل زده و 3 بار هم پاس گل داده است. او در این مدت، 44 اخطار از داوران گرفته و 2 بار هم از زمین اخراج شده است: یک بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد و یک بار در لیگ برتر برابر تراکتور. تفکیک بازی او با پیراهن استقلال، چنین است: 144 بازی در لیگ برتر (که او را یازدهمین بازیکن استقلال از نظر تعداد بازی در این رقابتها کرده است). چشمی یک بازی بیشتر از حسین حسینی برای استقلال در این رقابتها، انجام داده و برای ورود به جمع 10 بازیکن باسابقه، باید از عمران‌زاده عبور کند که 164 بار پیراهن استقلال را در لیگ برتر به تن کرده است. چشمی در این 144 بازی لیگ برتری، 6 گل زده، 3 پاس گل داده، 32 اخطار گرفته و یک بار هم اخراج شده است. یک بازی برای استقلال در سوپرجام، 22 بازی در جام حذفی، 17 بازی در لیگ قهرمانان آسیا و 2 بازی هم در پلی‌آف این رقابتها در کارنامه چشمی ثبت شده است. درمجموع، چشمی سابقه انجام 193 بازی را در لیگ برتر دارد: 144 بازی برای استقلال و 49 بازی برای صبا.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی