گزارش ویژه/ روزبه چشمی، مرد گلهای مهم

گزارش ویژه/ روزبه چشمی، مرد گلهای مهم

پایگاه خبری فوتبالی- روزبه چشمی به بهترین شکل ممکن دویستمین بازی‌اش در تاریخ لیگ برتر را جشن گرفت: با زدن سوپرگل 2 امتیازی به سپاهان

به گزارش فوتبالی، بازیکنی که سالهاست بین خطوط دفاع و میانی، در حال تردد است، برای اولین بار با پیراهن استقلال، تک گل آبی‌ها را زد.

  بدون احتساب حضور او در رده‌های پایه ملی و باشگاهی، این سیزدهمین گل چشمی در دوران بازی‌اش بود: 8 گل برای استقلال در 194 بازی (شامل 7 گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا)، یک گل برای صبا در 50 بازی (در برد 3 برد 2 برابر داماش در لیگ سیزدهم)، یک گل برای ام‌صلال در 21 بازی (در شکست 3 یک برابر السد) و 3 گل در 35 بازی ملی (به ولز در جام جهانی و به اندونزی و ازبکستان در دیدارهای دوستانه). چشمی به واسطه پست بازی‌اش، گلهای زیادی نزده ولی کارنامه درخشانی در زدن گلهای مهم و سوپرگل دارد.

* در لیگ برتر برای استقلال

  اولین گل چشمی برای استقلال در لیگ هفدهم و در تساوی یک بر یک وارد دروازه ذوب‌آهن شد؛ در آخرین حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت آبی‌ها. در آن فصل، او 2 گل دیگر هم زد؛ به استقلال خوزستان (در برد 3 صفر استقلال) و به فولاد (در برد 4 یک استقلال) و هر دو زیرنظر وینفرد شفر. گل چهارم بازهم برابر فولاد ولی این بار در لیگ نوزدهم زده شد؛ در دیداری که استقلال 2 یک شکست خورد و با 9 بازیکن به کارش پایان داد. چشمی در لیگ قبلی، 2 گل زد؛ اولی را به پرسپولیس در دربی‌ای که 2 بر 2 شد و دومی را به ملوان در برد 4 صفر. و گل هفتم، گلی که دیروز وارد دروازه سپاهان شد. 

* گلهای کلیدی

  بی‌تردید مهمترین گل چشمی، آن ضربه غیرقابل مهاری بود که وارد دروازه ولز شد. گل مهم بعدی، ضربه سر دقیقی بود که از بالای سر بیرانوند در دربی رفت فصل قبل وارد دروازه پرسپولیس شد. و زیباترین گل، شوت محشری که از بالای دستان نیازمند به زیر تیر افقی خورد و به تور دروازه سپاهان رسید. گلی که چشمی به استقلال خوزستان زد هم دیدنی بود؛ او توپ برگشتی را کنترل کرد و با یک شوت سرضرب به گل تبدیل کرد. چشمی یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا زده که مربوط به تساوی 1-1 استقلال مقابل الدحیل بوده است.

* نکات

  1- روزبه چشمی، هرگاه گل ملی زده، تیم ملی آن بازی را با کلین‌شیت برده است.

  2- استقلال فقط یک بار در دیداری که چشمی گل زده، شکست خورده است.

  3- چشمی فقط یک بار برای استقلال، گل 2 امتیازی زده است.

  4- فولاد، تنها تیمی است که روزبه چشمی دروازه‌اش را بیشتر از یک بار باز کرده است.

  5- چشمی در 201 بازی لیگ برتری، 8 گل زده و 4 پاس گل داده است.

  6- روزبه چشمی هر فصلی که برای استقلال گل زده، آنها قهرمان نشده‌اند.

  7- جغرافیای گلهای لیگ برتری چشمی گسترده نیست: 4 گل در تهران و 3 گل در اهواز.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی