گزارش آماری/ بهترین گلزنان استقلال به ذوب‌آهن؛ «چپ» کردن از راست!

گزارش آماری/ بهترین گلزنان استقلال به ذوب‌آهن؛ «چپ» کردن از راست!

پایگاه خبری فوتبالی- حریف استقلال در هفته یازدهم، ذوب‌آهن است.

به گزارش فوتبالی، رقیبی که در این اواخر، خوب به استقلال باخته ولی چند فصل قبل جزو گربه سیاه‌های آبی قرار داشت و حتی در فینال جام حذفی هم با شکست آنها، اجازه نداده بود دست مظلومی و تیمش به جام برسند.

در تاریخچه رویارویی‌های دو تیم، مردانِ آبی زیادی موفق به زدن گل شده‌اند ولی بهترین گلزنان استقلال، آنهایی هستند که در سمت راست به بازی گرفته شده و می‌شوند. مدافع راست، پیستون راست، هافبک راست و گوش راست؛ خلاصه همه آنهایی که در سمت راست بازی می‌کنند، راه و روش باز کردن دروازه ذوب‌آهن را خیلی خوب بلدند. 

* محمد نوازی/ 6 گل

بهترین گلزن استقلال به ذوب‌آهن، کسی جز محمد نوازی نیست. مردی که تقریبا دو دهه قبل، همه‌کاره آبی‌ها در سمت راست بود و کمترین بازیکنی می‌توانست روبرویش مقاومت کند. گلهای نوازی برابر ذوب‌آهن در این بازیها به ثمر رسیدند: رفت دوره‌های اول، سوم و ششم لیگ برتر، برگشت دوره اول لیگ برتر، یک‌چهارم جام حذفی و برگشت نهمین دوره لیگ آزادگان. 4 تا از این 6 گل، پنالتی بود.

* فرشید اسماعیلی/ 5 گل

بهترین رقیب اسماعیلی در روزهای حضور در استقلال، ذوب‌آهن بود. تیمی که شماره 8 توانست با پیراهن آبی، 5 بار دروازه‌اش را باز کند. او در این بازیها توانست به ذوب‌آهن گل بزند: برگشت لیگ 16، برگشت لیگ 18، رفت لیگ 19 و دبل در جام حذفی.

* آرش برهانی/ 5 گل

بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر، 5 بار دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. او یکی از مثال‌های نقض فهرست گلزنان برتر استقلال به رقیب اصفهانی است چون بازیکنی برای بازی در سمت راست نبود. گلهای برهانی در این بازیها، وارد دروازه ذوب‌آهن شد: یک‌چهارم جام حذفی، پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، یک‌هشتم جام حذفی و بازیهای برگشت هفتمین و دهمین دوره لیگ برتر.

* وریا غفوری/ 4 گل

کاپیتانِ تنها قهرمان بدون شکست تاریخ لیگ برتر، راه باز کردن دروازه ذوب‌آهن را خیلی خوب بلد بود. او هم جزو مردانی دسته‌بندی می‌شود که از سمت راست به دروازه این رقیب می‌تاختند. 4 گل غفوری در این بازیها، تور دروازه ذوب‌آهن را لرزاند: برگشت لیگ‌های 17 و 19 و دبل در بازی رفت لیگ 18. یکی از این گلها از روی نقطه پنالتی زده شد.

* کوین یامگا/ 4 گل

اولین بازی یامگا برای استقلال، برابر ذوب‌آهن بود. اولین گل یامگا برای استقلال، وارد دروازه ذوب‌آهن شد. و اولین دبل او هم برابر همین رقیب رقم خورد. یامگا در بازی رفت لیگ 21، دو گل و در بازی برگشت همان فصل، تک گل استقلال را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. او در بازی برگشت لیگ قبل هم به ذوب‌آهن از روی نقطه پنالتی گل زد.

* 3 گله‌ها

در لیست مردانی که سابقه زدن 3 گل به ذوب‌آهن را با پیراهن استقلال دارند، می‌توان به این نفرات اشاره کرد: مامه تیام (با آن هت‌تریک جادویی در لیگ قهرمانان آسیا)، مجتبی جباری (که در لیگ هشتم وقتی تعیین قهرمان بین استقلال و ذوب‌آهن به هفته آخر کشیده شد، در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه آنها را باز کرد)، علی سامره، محمود فکری، احمد مومن‌زاده و امید ابراهیمی (که هر 3 گلش از روی نقطه پنالتی بود).

* 2 گله‌ها

این مردان سابقه زدن 2 گل به ذوب‌آهن را به عنوان بازیکن استقلال دارند: محمد دانشگر (یکی از این گلها، گل زده شماره 800 استقلال در تاریخ لیگ برتر بود)، میلاد میداودی، سیروس دین‌محمدی و رضا عنایتی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی