گزارش آماری/ پنج نکته از بازی استقلال و ذوب‌آهن؛ برای ثبت در تاریخ!

گزارش آماری/ پنج نکته از بازی استقلال و ذوب‌آهن؛ برای ثبت در تاریخ!

پایگاه خبری فوتبالی- حریف بعدی استقلال در لیگ برتر، ذوب‌آهن است. 

به گزارش فوتبالی، رقیبی که آمار می‌گوید جزو سرسخت‌ترین‌ها برای تیم مجیدی در تاریخ لیگ برتر بوده. این بازی می‌تواند تاریخ را ورق بزند: اولین برد تارتار برابر استقلال در ورزشگاه آزادی؟ یا رونمایی از فرهاد مجیدی به عنوان رکورددار سریع ترین رسیدن به 100 امتیاز در لیگ برتر؟

* تارتار

  هجمه‌های زیادی علیه مهدی تارتار بابت نتایج ضعیفش برابر پرسپولیس در این چند وقت اخیر ایجاد و این انگاره که او همیشه به تیم دوران بازی‌اش می‌بازد، تقویت شده است اما تارتار در تاریخ لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از استقلال نباخته است: 10 بار. او برای مرتبه هفدهم برابر استقلال در لیگ برتر قرار می‌گیرد درحالیکه تنها 2 بار برنده شده است.

* روزهای بد

  هنوز هم کسی نمی‌داند اوضاع ذوب ـهن چرا چنین شده است؟ آنها امیدوار بودند با حضور تارتار، روزهای خوب تکرار شود ولی هنوز آفتاب بر فولادشهر نتابیده است. ذوب‌آهن فقط در 2 تا از 11 بازی آخرش رنگ برد را دیده ضمن اینکه 3 بازی پیاپی را بدون برد سپری کرده و 295 دقیقه هم هست که در لیگ برتر گلی نزده است.

* تاریخ ورق می‌خورد؟

  حضور شماره 48 فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال در تاریخ لیگ برتر، اگر با برد همراه شود او مجموع امتیازاتش را به 101 می‌رساند. همه مربیان استقلال بعد از حضور شماره 50شان در لیگ برتر توانسته‌اند امتیازات‌شان را 3رقمی کنند. روی نیمکت رقیب هم بهترین رکورد برای گل‌محمدی است با 100 امتیازی شدن در بازی پنجاهم.

* حریف دوست‌داشتنی

  استقلال، رقیب موردعلاقه و دوست‌داشتنی ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر است. آنها در تاریخ 21 ساله این بازی‌ها، هیچ تیمی را به اندازه استقلال شکست نداده‌اند: 12 بار. از این 12 برد، 5 پیروزی در بازی‌هایی رقم خورده که میزبانش استقلال بوده است که از این حیث هم، ذوب‌آهن را جزو مهمانان بدقلق استقلال معرفی می‌کند.

* صدرنشین تمام‌عیار

فارغ از تمامی مباحث فنی، تیمی در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد که در تمامی عناوین از سایرین جلوتر است؛ استقلال، بیشتر از همه تیم‌ها برنده شده، کمتر از همه تیم‌ها شکست خورده، بیشتر از هر تیمی گل زده و کمتر از هر تیمی گل خورده به علاوه اینکه فقط در یکی از 8 بازی آخر لیگ برتری‌اش برنده نشده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی