اقتدار از نوع سامورایی؛ 8 بازی و 8 برد متوالی!

اقتدار از نوع سامورایی؛ 8 بازی و 8 برد متوالی!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ژاپن در 8 بازی اخیرش آمار فوق‌العاده‌ای ثبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ژاپن روز گذشته موفق شد در دومین بازی از مسابقات انتخابی جام جهانی 2026، با نتیجه 5 بر صفر تیم ملی سوریه را شکست بدهد. با این پیروزی ژاپن 6 امتیازی شد و در صدر جدول گروه B باقی ماند.

ژاپن در بازی اول هم با 5 گل میانمار را شکست داده بود. در این گروه علاوه بر ژاپن، میانمار و سوریه، تیم ملی کره شمالی هم حضور دارد. فعلا سوریه تیم دوم گروه است و تیم‌های کره شمالی و میانمار تیم‌های سوم و چهارم هستند.

این پیروزی علاوه بر این که دومین پیروزی متوالی ژاپن در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 بود هشتمین برد متوالی این تیم در همه بازی‌ها هم محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها قبل از این دو برد، در 6 بازی تدارکاتی متوالی هم پیروز شده بودند.

پیروزی 6 بر صفر مقابل السالوادور، 4 بر یک مقابل پرو، 4 بر یک مقابل آلمان، 4 بر دو مقابل ترکیه، 4 بر یک مقابل کانادا و دو بر صفر مقابل تونس همه بردهای ژاپن قبل از دو بازی رسمی مقابل میانمار و سوریه هستند.

سامورایی‌ها در این 8 بازی در مجموع 34 گل زدند و فقط 5 گل دریافت کردند. این در حالی است که در میان قربانیان درخشش ژاپن، نمایندگانی از همه قاره‌ها (به جز اقیانوسیه) حضور داشتند.

3 بازی بعدی ژاپن هم در چهارچوب مسابقات مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم‌های ویتنام، عراق و اندونزی برگزار خواهد شد. بعید است هیچ کدام از این تیم‌ها بتوانند از ژاپن امتیاز بگیرند و این یعنی احتمالا باید منتظر 3 برد دیگر ژاپن هم باشیم.

ژاپن همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بوده است. اما این بار موضوع فرق دارد و آمادگی ژاپنی‌ها بیشتر از همیشه است. این تیم با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیاست و در این دوره به دنبال رسیدن به قهرمانی پنجم است.

1359