کار بزرگ تیم بانوان در تاشکند؛ صعود به جام ملتهای آسیا

کار بزرگ تیم بانوان در تاشکند؛ صعود به جام ملتهای آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال بانوان برای اولین بار به مسابقات جام ملتهای آسیا صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان مریم ایراندوست که در اولین بازی‌شان در مرحله انتخابی جام ملتهای آسیا، بنگلادش را با 5 گل شکست داده بودند، از ساعاتی قبل به مصاف تیم ملی اردن رفتند و در شرایطی که این بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، در ضربات پنالتی، این ایران بود که توانست با نتیجه 2-4 حریفش را شکست دهد و مسافر جام ملتهای آسیا شود.

پیش از بازی دو تیم این بحث مطرح شده بود که اگر بازی امروز با نتیجه تساوی به پایان برسد، اردن به خاطر اینکه در رنکینگ جهانی موقعیت بهتری نسبت به ایران دارد، راهی جام ملتها خواهد شد اما چنین چیزی صحت نداشت و ضربات پنالتی تکلیف برنده این مسابقه را مشخص کرد تا تیم ملی بلیت هند را در تاشکند رزرو کند.

مسابقات جام ملتهای آسیا، ژانویه 2022 در هندوستان برگزار خواهد شد.

به این نکته هم اشاره کنیم که تیم ملی فوتبال بانوان تا قبل از پیروزی مقابل بنگلادش، 900 روز بودند که مقابل حریفانشان به پیروزی نرسیده بودند. آن‌ها آخرین بار مقابل فلسطین در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک به برتری 9 بر 0 دست پیدا کردند و پس از آن در پنج مسابقه بعدی مقابل چین تایپه، بلاروس و ازبکستان (سه مسابقه) نتوانستند به پیروزی برسند و 4 شکست و 1 تساوی در کارنامه ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران به ثبت رسید.

1984