گزارش آماری در پایان بازیهای تیم ملی در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا/ رکوردهایی که شکست

گزارش آماری در پایان بازیهای تیم ملی در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا/ رکوردهایی که شکست

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی با 9 امتیاز کامل مرحله گروهی وارد راند اول بازیهای حذفی یعنی یک‌هشتم شد. 

به گزارش فوتبالی، بعد از شکست دادن فلسطین و هنگ‌کنگ، این بار امارات در بازی پایانی مغلوبمان شد. نتیجه 2 یک این بازی اما برخی از رکورهای ویژه‌مان برابر این رقیب را شکست.

* بنتو

بعد از یک برد و 2 مساوی روی نیمکت کره جنوبی، از اولین شکست پائولو بنتو برابر ایران در جام ملتها رونمایی شد. مرد پرتغالی که این بازی را از دست داده و روی سکوها حضور داشت، حالا دیگر صاحب رکورد بدون باخت برابر ما نیست.

* گل خوردن

ضربه دیدنی یاسر غسانی در دقیقه 3+90، انبوهی از رکوردهای ویژه تیم ملی برابر امارات را شکست. این برای اولین بار بود که دروازه‌مان در جام ملتها برابر این رقیب باز می‌شد؛ هر 5 رویارویی قبلی‌مان را با کلین‌شیت از زمین خارج شده بودیم. بعد از 5 برد پیاپی بدون گل خورده در تاریخ رویارویی‌های‌مان در همه رقابتها، بالاخره مقاومت‌مان برابر امارات شکست.

* 2 گل خورده

آخرین باری که دروازه تیم ملی در مرحله گروهی، بیشتر از یک بار باز شده بود در جام ملتهای 2007 بود. آن دوره، 2 گل از چین و یک گل از ازبکستان خوردیم. در 3 دوره بعدی یا صد درصد کلین‌شیت داشتیم (جام ملتهای 2015 و 2019) و یا فقط یک گل خورده بودیم (جام ملتهای 2011). حالا بعد از 16 سال یک بار دیگر مرحله گروهی را با بیشتر از یک گل خورده، ترک می‌کنیم: یک گل از فلسطین و یک گل از امارات. 

* قایدی

گل نزدن برابر امارات، اجازه نداد مهدی قایدی به علی دایی و همایون بهزادی برسد. او که در هر 2 بازی قبلی، گل زده بود نتوانست درواه امارات را باز کند تا در تمام بازیهای مرحله گروهی گل زده باشد.

* کلین‌شیت بیرانوند

آمار از افت علیرضا بیرانوند در این دوره جام ملتها نسبت به دوره قبلی حکایت دارد. او در دوره قبلی، فقط یک بازی را بدون کلین‌شیت ترک کرد و توانست در هر 5 بازی ابتدایی، دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این یعنی گل خوردن فقط در 17 درصد بازیهای جام ملتهای 2019. در این دوره اما بیرانوند فقط برابر هنگ‌کنگ کلین‌شیت کرده و آمارش به 33 درصد رسیده یعنی افتی 100 درصدی. البته که علی بیرو علیرغم ناکامی در کلین‌شیت، دیشب دوباره نشان داد که در مهار پنالتی، چقدر استاد است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی