گزارش فنی/ از نعمتی تا حسین‌زاده؛ برد «سرخابی» تراکتور

گزارش فنی/ از نعمتی تا حسین‌زاده؛ برد «سرخابی» تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از دو شکست در دو هفته ابتدایی برای تراکتور در بازیهای 6 امتیازی برابر سپاهان و پرسپولیس، حالا گویا ابرهای تیره از آسمان تبریز کنار رفته و خمز و تیمش دوباره به روزهای آفتابی و درخشان فصل قبل تنه می‌زنند.

به گزارش فوتبالی، آنها این هفته با 4 گل آلومینیوم را در تبریز شکست داند و دومین نتیجه برتر تاریخ لیگ برتری‌شان را رقم زدند. آنچه البته حاصل درخشش سرخابی‌ها در ورزشگاه اراک بود.

* گل اول

 روزهای تیره و تار سیامک نعمتی احتمالا با گلی که وارد دروازه آلومینیوم کرد، به پایان خودش نزدیک شده است. هافبکی که کسی نمی‌داند به چه علتی در لیست سیاه گل‌محمدی قرار گرفت و درنهایت مجبور شد به عنوان یک مغضوب، پرسپولیس را ترک کند. نعمتی در پیراهن تراکتور هم شروع خوبی نداشت و در پلی‌آف لیگ قهرمانان درحالیکه برای برگرداندن بازی به زمین آمده بود با انجام یک خطا، پنالتی منجر به گل را به رقیب هدیه داد.

* گل دوم

 مهدی عبدی در تمام این سالهای اخیر و در مقایسه با مهاجمان داخلی پرسپولیس، اگر برتر نبوده باشد (که هست) قطعا چیزی از امثال زاهدی و آل کثیر کمتر نداشته است. شماره 16 اما بالاخره از بازی نکردن و ایفای همیشگی نقش ژوکر طلایی خسته شد و با ترک تهران به تبریز رفت. عبدی برابر آلومینیوم، یک گل فوق‌العاده زد و حالا یکی از مهمترین ضعف‌های تراکتور یعنی زننده نیش نهایی را پوشش داده است.

* گل سوم

 یک دفع توپ البته هوشمندانه از محمد آقاجانپور و درست از درون محوطه جریمه و سپس ضربه نهایی به وسیله عارف رستمی. نقش اصلی این گل اما یک پرسپولیسی سابق بود: احمد گوهری. دروازه‌بانی که با حضور بیرانوند، هیچ شانسی برای بازی کردن نداشت و بهترین تصمیم را برای خروج از پرسپولیس گرفت. گوهری در صحنه گل سوم، تصمیم گرفت یک کار ساده (دفع توپ) را نمایشی انجام دهد که نتیجه‌اش شد لرزیدن تور دروازه.

* گل چهارم

امیرحسین حسین‌زاده وقتی دو فصل قبل، استقلال را به مقصد بلژیک ترک کرد اصلا نمی‌دانست باخت چه معنایی دارد چون او عضوی از یگانه‌ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر بود. در برگشت به ایران اما، حسین‌زاده در نقش مهاجم تراکتور فقط شکست را تجربه کرد. خروج او از ترکیب اصلی، مصادف شد با استارت بردهای تبریزی‌ها. او در نقش یک بازیکن تعویضی روی پاس طلایی مهدی شیری، توانست طلسم گل نزدن در پیراهن تراکتور را بالاخره بشکند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی