سوال روز/ بیرانوند برای استقلالی شدن همه را سر کار گذاشته بود؟

سوال روز/ بیرانوند برای استقلالی شدن همه را سر کار گذاشته بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- واکاوی دو جمله از توضیحات علیرضا بیرانوند در ماجرای پیوستن به استقلال فقط یک نتیجه را نشان می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، تا دنیا دنیاست محال است از بین فوتبال دوستان ایرانی کسی یادش برود بیرانوند در تابستان سال 1402 چه جنجالی به راه انداخت. او که به یکباره قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد، 48 ساعت پر التهاب در بازار نقل و انتقالاتی ایجاد کرد و عملا به مدت دو روز سایر خبرهای ورزشی را به حاشیه برد. هر چند که در نهایت هم استقلالی نشد و به پرسپولیس برگشت.

حالا مهمترین سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که چرا او به شکلی ناگهانی قصد داشت از تیمی که مدعی بود عاشقش هست جدا شود و به تیم رقیب بپیوندد؟ خودش که میهمان این هفته فوتبال برتر بود آن تصمیم را فقط به خاطر لجباری با برخی اعضای باشگاه عنوان کرد: 

«من از باشگاه پرسپولیس طلبکار بودم و ۲ بار نوتیس (اخطار) دادم و توجهی نکردند، اگر نوتیس سوم را می‌دادم هم به خودم و هم به باشگاه بی‌احترامی می‌کردم. من رک صحبت می‌کنم و همیشه حقیقت را می‌گویم به همین دلیل من با باشگاه پرسپولیس لج کردم.»

بیرانوند که به کلیدواژه "احترام" تاکید می‌کرد، مدعی بود به دلیل عدم وجود همین موضوع در پرسپولیس از آنها ناراحت شده است. او در ادامه مبلغ پیشنهادی استقلال را هم افشا کرد و گفت برای دو سال قراردادی 70 میلیاردی به او پیشنهاد شده و قرار بوده 40 میلیارد تومان هم به صورت نقد دریافت کند تا اینطور به نظر بیاید که آبی‌ها برای جذب بمب نقل و انتقالات حاضر به هزینه کردن 110 میلیارد تومان بوده‌اند.

علیرضا بیرانوند این را هم گفت که لجبازی‌اش با پرسپولیس به خاطر 5 میلیارد بوده و اگر به خاطر پول قصد ترک این تیم را داشته قطعا 110 میلیارد را به 5 میلیارد ترجیح می‌داده تا اینکونه به هواداران پرسپولیس ثابت کند عملا قصد استقلالی شدن نداشته است. او در ادامه توضیحاتش دو جمله دیگر به زبان آورد که نشان داد بحث پیوستنش به جمع آبی‌ها قرار نبوده عملی شود. این دو جمله را بخوانید:

«باشگاه پرسپولیس می‌دانست من به استقلال نمی‌روم و به همین خاطر دنبال من نیامدند.» و «به دوستم گفتم اگر استقلالی شوم کشور به هم می‌ریزد و کاملا می‌دانستم دارم چه کاری انجام می‌دهم»

نتیجه گیری و قضاوت در این باره سخت است اما از برآیند صحبت‌های علیرضا بیرانوند اینطور مشخص است همانطور که خودش هم گفت هدف او لجبازی با مدیران پرسپولیس بوده و نمی‌خواسته بازیکن استقلال شود. موضوعی که اگر صحت داشته باشد مشخص نیست برای بازی شدن با احساس میلیون‌ها هوادار چه توجیه قابل قبولی برایش پیدا می‌شود.

6442