روایت کمک داور ذخیره دربی از ماجرای اخراج سرمربی استقلال

روایت کمک داور ذخیره دربی از ماجرای اخراج سرمربی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- اینطور که به نظر می‌رسد دلیل اخراج سرمربی استقلال در دربی، حرکت او به سوی نیمکت پرسپولیس بعد از گل تساوی تیمش بوده است.

به گزارش فوتبالی، برای خیلی‌ها جای سوال دارد که چرا ریکاردو ساپینتو بعد از گل تساوی تیمش در دربی، از زمین اخراج شد.

طی روزهای گذشته، روایاتی درباره این موضوع منتشر شده بود و حالا کمک‌داور ذخیره دربی، به طور کامل درباره جزییات این ماجرا صحبت کرده است. البته هنوز ویدیوهایی که نشان دهد ساپینتو به سمت نیمکت پرسپولیس رفته یا در حین گذشتن از سمت نیمکت پرسپولیس، به سمت آنها کاری کرده یا آب دهان پرتاب کرده باشد یا به سمت داوران چنین کاری کرده باشد، منتشر نشده است و ظاهرا قرار است در برنامه فوتبال برتر، ویدیوهای حرکات ساپینتو نشان داده شود.

در هر حال محمد عطایی کمک داور ذخیره در گفت و گو با تسنیم و البته بر خلاف روال موجود که داوران نباید مصاحبه کنند، احتمالا به خاطر شرایط بحرانی موجود مصاحبه کرده و به این نکته اشاره کرده که ساپینتو، به خاطر خروج از محوطه فنی، یکبار اخطار گرفته بود و اگر تیم داوری با او مدارا نمی‌کرد، او خیلی زودتر از گل تساوی تیمش، از زمین اخراج می‌شد.

عطایی، دلیل اخراج سرمربی استقلال را اینگونه توضیح داده است:" ظاهراً او مقابل نیمکت پرسپولیس حرکتی انجام داد که باعث اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و دیگر نیمکت‌نشینان پرسپولیس شده بود و آنها به علیرضا ایلدروم کمک داور بازی اعتراض کردند. من حرکت ساپینتو را ندیدم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما پس از صحبت‌های ایلدروم با زاهدی‌فر، ساپینتو اخراج شد."

کمک داور ذخیره دربی، در ادامه صحبتهایش مدعی شده که ساپینتو به زبان پرتغالی، به او توهین کرده و البته یک اتفاق دیگر هم رخ داده است:" ساپینتو ناسزاگویی کرده و آب دهانش را پرت می‌کرد. خواستم به سمت او بروم که روزبه چشمی و ارسلان مطهری، دو بازیکن استقلال من را در آغوش گرفتند و خواستند ادامه ندهم. به چشمی و مطهری گفتم خجالت نمی‌کشید یک نفر از خارج بیاید و آب دهانش را پرتاب کند و شما نگاه کنید؟"

البته در تصاویر مشخص است که یحیی گل محمدی و کادر پرسپولیس به ایلدروم چیزهایی می گویند که در نهایت در اخراج ساپینتو تاثیر داشته اما هنوز ویدیویی از آب دهان پرتاب کردن ساپینتو منتشر نشده است. واکنش ها و عصبانیت های ساپینتو بعد از کارت قرمز گرفتش مشهود است و همین اتفاقات احتمال یک محرومیت سنگین برای او را افزایش می دهد.

1984