ورزشگاه 250 هزار نفری که حالا به یک ویرانه تبدیل شده‌است

ورزشگاه 250 هزار نفری که حالا به یک ویرانه تبدیل شده‌است

پایگاه خبری فوتبالی - بزرگترین استادیوم دنیا حالا به عنوان یک زمین تمرینی مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در سالهای اخیر این ورزشگاه مورد استفاده نبوده است و کاربرد خود برای رویدادهای ورزشی و موسیقی را از دست داده است.

به گزارش فوتبالی، ورزشگاه بزرگ استراهوف در شهر پراگ توسط آلویس دریاک معمار اهل جمهوری چک در دهه 1920 میلادی طراحی شد که در ابتدا قرار بود که میزبانی مسابقات ژیمناستیک بین جنگ جهانی اول و دوم باشد.  گنجایش اولیه این ورزشگاه حدود 250 هزار نفر بود اما در زمان شروع جنگ جهانی دوم، این ورزشگاه برای رویدادهای ضدجنگ مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1938 گنجایش این ورزشگاه به 348 هزار نفر رسید.  در حقیقت ابعاد این استادیوم به حدی بزرگ است که می تواند هشت زمین فوتبال را به صورت یک جا در خود جای بدهد.

این ورزشگاه که در دوران کمونیسم با محدودیت هایی مواجه شده بود، در اواخر دهه 1980 میلادی دوباره آغاز به کار کرد  و میزبان کنسرت هایی نظیر رولینگ استونز و بون جووی بود و بیش از صد هزار نفر توانستند این رویدادهای موسیقایی را  از نزدیک تماشا کنم. اما در حال حاضر  به علت عدم رسیدگی، این ورزشگاه ویران شده است.  این ورزشگاه که در یک دهه اخیر میزبان بزرگترین رویدادهای ورزشی و موسیقی بوده است، حالا به سایه ای از دوران خوش گذشته خود تبدیل شده است و استراهوف در حال حاضر به عنوان زمین تمرینی باشگاه اسپارتا پراگ مورد استفاده قرار می گیرد و زمین چمن تنها بخش قابل استفاده این مجموعه ورزشی عظیم است. 

البته گفته می شود که در آینده امکان دارد که بخش هایی از این ورزشگاه تخریب شود تا به خانه یا هتل تبدیل شود.

4125