جمهوری چک 2-0 هلند؛ حذف تراژدیک هلند و خلق اولین شگفتی جام

جمهوری چک 2-0 هلند؛ حذف تراژدیک هلند و خلق اولین شگفتی جام

پایگاه خبری فوتبالی - جمهوری چک موفق شد در برابر هلند به پیروزی دست یافت و به جمع هشت تیم برتر یورو 2020 صعود کرد. 

به گزارش فوتبالی، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020، دو تیم جمهوری چک و هلند در ورزشگاه فرانس پوشکاش مجارستان از ساعت 20:30 به مصاف هم رفتند. دو تیم در حالی به این مرحله رسیده بودند که هلند با 9 امتیاز صدرنشین گروه C بود، اما جمهوری چک کاملا وضعیت متفاوتی داشت و با چهار امتیاز در رده سوم گروه D قرار گرفت. 

در نیمه اول شاگردان فرانک دی بوئر کاملا تیم برتر میدان بودند. آن‌ها از دقیقه ده به بعد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و چند موقعیت خطرناک خلق کردند، اما نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند تا نیمه اول با تساوی بدون گل پایان یابد. 

نیمه دوم نیمه کاملا تراژدیکی برای هلند بود. در دقیقه 55 ماتیاس دلیخت به دلیل خطای هند با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا لاله‌های نارنجی ده نفره شوند. پس از آن جمهوری چک دیگر اجازه هیچ پیشروی به هلند نداد و این توماس هولس بود که در دقیقه 68 گل اول را برای چک به ثمر رساند تا کار هلند سخت‌تر از قبل شود. در دقیقه 80 این پاتریک شیک بود که با یک بغل پا اختلاف را دو برابر کرد تا هلندی‌ها دیگر امیدی به ادامه این بازی نداشته باشند. این دیدار با نتیجه 2-0 به سود چک پایان پذیرفت.

خلاصه بازی هلند - چک

4416