چرا منچستريونايتد نبايد فرصت انتقال دکلان رايس را از دست بدهد؟

چرا منچستريونايتد نبايد فرصت انتقال دکلان رايس را از دست بدهد؟

پایگاه خبری فوتبالی - چکش ها قيمت بسيار زيادی روی کاپيتان خود گذاشته‌اند، اما منچستر يونايتد يک فرصت منحصر به فرد برای جذب رايس در اين فصل دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال وستهم یونایتد انگلیس در زمين اینتراخت فرانکفورت آلمان شکست خورد و دکلان رايس که اولين فينال اروپایی و راهيابی احتمالی به ليگ قهرمانان اروپای فصل آينده را از دست داده بود، با نااميدی دوچندان به لندن بازگشت.

رايس می‌توانست اولين فصل حضور در ليگ قهرمانان با وستهم را تجربه کند، اما شايد ديگر هيچ وقت چنين اتفاقی رخ ندهد.

چکش ها در زمين اينتراخت تسليم شدند و وقتی نوبت به تصميم‌گيری در مورد آينده رايس می‌رسد، احتمالا تیم لندنی باز هم قدرتی نخواهد داشت. اما واقعيت اين است که باشگاهی مانند وستهم نمی‌تواند افتخاری را که لايق رايس ۲۳ ساله است، به دست آورد.

رايس در اين فصل بارها و بارها خود را به عنوان يک هافبک سطح جهانی نشان داده است و در ليگ اروپا نيز نمايش های فوق‌العاده‌ای داشته، اما در ليگ برتر نتايج متناسب با عملکردش کسب نکرده است.

زمانی که وستهم در اولدترافورد در ژانويه با نتیجه یک هیچ شکست خورد، نمايش ضعيفی از تيم بسيار محتاط ديويد مويس شاهد بوديم، اما رايس همچنان موفق شد بهترين هافبک زمين به نظر برسد.

اين اتفاق در بيشتر بازی‌های فصل جاری رخ داده است و در حالی که دست وستهم با قرارداد دو ساله با گزينه تمديد خودکار رايس باز است، زمان آن فرا می‌رسد که اين هافبک ملی‌پوش به يک سطح بالاتر قدم بگذارد.

منچستر يونايتد علاقه ديرينه ای به رايس دارد و ممکن است اين تابستان بالاخره اين اتفاق بيفتد. اما در طرف ديگر ماجرا، بعيد است چلسی به دليل نامشخص بودن شرايط مالکيت باشگاه بتواند اقدامی انجام دهد و منچستر سيتی نيز در حال حاضر مدعی جدی جذب کاپيتان وستهم نيست.

مسئله اصلی برای يونايتد، قيمت درخواستی بيش از حد وستهم يعنی مبلغ ۱۵۰ ميليون پوند می‌باشد البته که اين ميزان پول به وضوح موضع اولیه باشگاه لندنی و نقطه شروع مذاکرات خواهد بود، اما وقوع چنين معامله‌ای حداقل ۱۰۰ ميليون پوند برای شياطين سرخ هزينه خواهد داشت. در فصلی بدون ليگ قهرمانان که يونايتد در ساير پست‌ها نيز به تقويت نياز دارد، اين مبلغ قابل توجهی است.

اما فروش برخی بازيکنان مازاد می‌تواند به افزايش بودجه يونايتد کمک کند و آن‌ها با جدایی نمانيا ماتيچ، پل پوگبا، جسی لينگارد، خوان ماتا و ادينسون کاوانی، بيش از یک ميليون پوند در هفته دستمزد پس‌انداز خواهند کرد.

رايس نه تنها کاملا برای يونايتد مناسب است، بلکه جذب او پيامی در مورد هدف مشخص اين تيم تحت رهبری اريک تن هاگ خواهد بود.

منچستر يونايتد در حال کار بر روی انتقال احتمالی کالوين فيليپس، هافبک ليدز به عنوان يک هدف جايگزين است، اگر چه که اين بازيکن ۲۶ ساله عملکرد خوبی برای رزهای سفيد داشته، اما بدون شک او در کلاس رايس نيست.

دوران اوج فيليپس تحت هدايت منحصر به فرد مارچلو بيلسا شروع شد و او در تيم ملی انگليس نيز راحت به نظر می‌رسید، اما کمتر کسی استدلال می‌کند که او بازيکنی بهتر از رايس باشد.

يونايتد بايد در اين تابستان يک هافبک نگهدارنده به خدمت بگيرد و در حالی که رايس شکوفایی تهاجمی را به بازی خود اضافه کرده است، پست اوليه او برای وستهم به عنوان يک هافبک دفاعی تخصصی است.

او به لطف حضور توماس سوچک می‌تواند با خيال راحت به جلو نفوذ کند، اما اگر به عنوان تک هافبک دفاعی برای يونايتد بازی کند، توانایی و هوشياری دفاعی کافی برای ايفای اين نقش را خواهد داشت. در صورتی که فرد جايگاه خود را زير تن هاگ حفظ کند، حضور هافبک برزیلی به رايس این اجازه را می‌دهد تا حتی در حملات نيز مشارکت داشته باشد.

اگر يونايتد تصميم بگيرد به جای رايس روی فيليپس تمرکز کند، بايد به يک هدف با توانایی کمتر رضايت دهد. جذب رايس می‌تواند در تابستان امسال مبلغ قابل توجهی را از بودجه نقل و انتقالات در بر بگيرد، اما او برای يک دهه خط ميانی را بيمه خواهد کرد.

راه بازگشت به اوج تحت هدايت تن هاخ طولانی و زمان بر است، اما اگر يونايتد تعهد خود را برای جذب بهترين بازيکنان ممکن نشان دهد، مسير هموارتر خواهد شد.

9404