گزارش آماری/ استقلال و ضربات پنالتی در جام حذفی؛ 11 به 11

گزارش آماری/ استقلال و ضربات پنالتی در جام حذفی؛ 11 به 11

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال از ضربات پنالتی در جام حذفی خاطرات خوشی حداقل از نظر کمیت ندارد. 

به گزارش فوتبالی، در تاریخ این بازی‌ها، 22 بار سرنوشت استقلال به این ضیافت کشیده شده است. آبی‌ها 11 بار برنده شده و در 11 مصاف هم شکست خورده‌اند تا عدالت کاملا برقرار باشد.

 بهترین عملکرد استقلال در ضربات پنالتی جام حذفی برابر پرسپولیس بوده با 2 صعود و یک حذف و ضعیف‌ترین جلوی ذوب‌آهن با یک صعود، یک حذف و یک شکست در فینال. استقلال در 80 درصد نیمه‌نهایی‌هایی که به پنالتی رسیده، موفق بوده و فینالیست شده ولی در 75 درصد فینال‌های تعیین تکلیف شده توسط ضربات پنالتی، باخته و دستش به جام نرسیده است.

* نساجی/ یک‌چهارم/ 1401/ باخت

  مهار ضربه عزیزبک آمانوف که به سیاق سیمونه زاتزا، پنالتی‌اش را زد به علاوه شکست صد درصدی علیرضا رضایی در مهار ضربات که باعث شد هر 5 ضربه نساجی به گل تبدیل شود.

* نود ارومیه/ یک‌شانزدهم/ 1400/ برد

  یک مهار از رضایی و یک ضربه بیرون از چارچوب برای نود در برابر ضربه پنالتی مهار شده سعید مهری، رای به برتری استقلال داد.

* فولاد/ فینال/ 1400/ باخت

  رشید مظاهری هیچ ضربه‌ای را مهار نکرد تا پنالتی خارج از چارچوب فرشید اسماعیلی به علاوه ضربه مهارشده شجاعیان رای به شکست استقلال بدهد.

* پرسپولیس/ یک‌چهارم/ 1400/ برد

  پنالتی مهدی قایدی مهار شد ولی استقلال راهی مرحله بعدی شد چون ضربه آل‌کثیر از بالای دروازه به اوت رفت و حسین حسینی، پنالتی عبدی را مهار کرد. 

* پرسپولیس/ نیمه‌نهایی/ 1399/ برد

  هر 4 ضربه استقلال گل شد ولی پنالتی نوراللهی را حسینی مهار کرد و ضربه اوساگونا همان مسیری را رفت که پنالتی آل‌کثیر رفته بود.

* سایپا/ یک‌هشتم/ 1397/ باخت

  آرمین سهرابیان ضربه‌اش را گل کرد، پنالتی روح‌الله باقری به تیر خورد و ضربات مهدی قایدی و فرشید باقری مهار شدند درحالیکه سایپا فقط یکی از 4 ضربه‌اش را از دست داد.

* صبا/ یک‌هشتم/ 1395/ برد

 مهار پنالتی امرایی توسط مهدی رحمتی به علاوه گل شدن هر 5 ضربه هرایر مگویان، امید ابراهیمی، علی قربانی، یعقوب کریمی و فرشید اسماعیلی رای به صعود استقلال داد.

* ذوب‌آهن/ فینال/ 1395/ باخت

  ذوبی‌ها هر 5 ضربه‌شان را گل کردند تا با مهار پنالتی علیرضا رمضانی توسط رشید مظاهری، دست استقلال از جام کوتاه بماند.

* نفت/ یک‌چهارم/ 1394/ برد

  درخشش مهدی رحمتی با مهار ضربات بوحمدان، مطهری و لطفی اجازه نداد پنالتی‌های خراب شده امید ابراهیمی و روزبه چشمی، استقلال را حذف کند.

* ذوب‌آهن/ یک‌چهارم/ 1393/ باخت

  یک اتفاق عجیب؛ هر 3 پنالتی استقلال با ضربات برهانی، بیک‌زاده و ابراهیمی گل نشد و محسن فروزان هیچ‌کدام از 3 ضربه ذوبی‌ها را مهار نکرد. 

* سپاهان/ نیمه‌نهایی/ 1391/ باخت

  ضربات امیرحسین صادقی و مهدی رحمتی اوت شدند و پنالتی فرزاد حاتمی را دروازه‌بان سپاهان مهار کرد تا دو مهار رحمتی برابر ضربات جمشیدیان و ایران‌نژاد چاره کار نباشد.

* شاهین بوشهر/ فینال/ 1390/ برد

  هر 4 پنالتی استقلال با ضربات یوسفی، زندی، ساموئل و یرکوویچ گل شدند درحالیکه شاهین 2 ضربه‌اش را از دست داد: یکی اوت شد و یکی را رحمتی مهار کرد.

* مس رفسنجان/ یک‌هشتم/ 1387/ باخت

  هر 5 ضربه مس گل شد ولی پنالتی یدالله اکبری هدر رفت تا استقلال از دور رقابت‌های جام حذفی کنار برود.

* فولاد/ نیمه‌نهایی/ 1386/ برد

  وحید طالب‌لو، یک تنه تیمش را برنده کرد. فولادی‌ها فقط یکی از 4 پنالتی‌شان را گل کردند درحالیکه استقلال فقط یکی از 4 ضربه‌اش را از دست داد.

* راه‌آهن/ یک‌چهارم/ 1386/ برد

  روزگار درخشان طالب‌لو درون دروازه؛ هر 3 پنالتی استقلال گل شد درحالیکه راه‌آهن فقط یکی از 4 پنالتی‌اش را به تور رساند.

* ذوب‌آهن/ یک‌هشتم/ 1386/ برد

  و بازهم طالب‌لو؛ 3 تا از 5 ضربه استقلال گل شد ولی طالب‌لو فقط برابر یکی از 4 پنالتی ذوب‌ها شکست خورد.

* شاهین بوشهر/ یک‌شانزدهم/ 1383/ باخت

  حسين كاظمي، سبو شهبازيان و رضا عنايتي پنالتي‌هاي‌شان را گل كردند ولی ضربات مجاهد خذيراوی و فرزاد مجيدی گل نشد تا تنها پنالتی خراب‌شده شاهین هم مانع از صعودش نشود.

* ملوان/ فینال/ 1369/ باخت

  احمدرضا عابدزاده موفق به مهار هیچ‌کدام از 6 ضربه ملوان نشد تا پنالتی از دست رفته شاهرخ بیانی، نام انزلی‌چی‌ها را به عنوان قهرمان ثبت کند.

* پاس/ نیمه‌نهایی/ 1369/ برد

  دروازه عابدزاده با هیچ‌کدام از 3 ضربه مدیرروستا، نامجومطلق و خاکپور باز نشد تا 3 ضربه گل شده فنونی‌زاده، ورمزیار و قلعه‌نویی استقلال را فینالیست کند.

* پرسپولیس/ یک‌چهارم/ 1367/ باخت

  هر 4 ضربه پنالتی پرسپولیس گل شد ولی شکورزاده و قلعه‌نویی، پنالتی‌های‌شان را خراب کردند تا ضربات گل شده مختاری‌فرد و حسن‌زاده چاره کار نباشد.

* ملوان/ نیمه‌نهایی/ 1357/ برد

تساوی یک بر یک درنهایت کار را به پنالتی کشید و استقلال درنهایت با برتری 4 بر 3 برنده و راهی فینال شد.

* تهران‌جوان/ یک‌شانزدهم/ 1355/ باخت

  تساوی یک بر یک کار را به پنالتی کشاند. تهران‌جوان یک ضربه‌اش را از دست داد ولی 2 پنالتی عزت جانملکی و مصطفی مسلمی گل نشد و تاج باخت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی