گزارش آماری/ تاریخچه استقلال و ملوان در جام حذفی؛ جام‌داران!

گزارش آماری/ تاریخچه استقلال و ملوان در جام حذفی؛ جام‌داران!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از رویارویی‌های جام حذفی در مرحله یک‌هشتم را استقلال و ملوان برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، تیمهایی که 10 بار فاتح این رقابتها شده‌اند (7 بار استقلال و 3 بار ملوان) و در 20 دوره هم، یک پای بازی فینال بوده‌اند (13 بار استقلال در فینال بود و 7 بار هم ملوان). دو تیم پیش از این، یک بار در یک‌هشتم به مصاف هم رفته‌اند که استقلال در تهران برنده شد ولی 7 بازی دیگر یا در نیمه‌نهایی بوده (6 بار) و یا در فینال (یک بار). 

در 8 رویارویی قبلی استقلال و ملوان در جام حذفی، 2 بار بازی به پنالتی کشیده شده که یک برد برای استقلال و یک برد برای ملوان را به همراه داشته است. در 6 رویارویی دیگر، 2 بار استقلال برنده شده، 2 بار ملوان برده و 2 بازی هم بدون برنده و با نتیجه مساوی، تمام شد.

* استقلال یک- ملوان یک

 اولین رویارویی دو تیم در جام حذفی، 19 خرداد 1357 در انزلی برگزار شد. تک بازی نیمه‌نهایی جام حذفی که با گلهای پرویز مظلومی برای استقلال و رافت برای ملوان به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشید. در این ضیافت، استقلال با نتیجه 4 بر 3 برنده و راهی فینال شد.

* استقلال 2- ملوان 2

 بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی در تاریخ 20 آذر 1366 به میزبانی انزلی برگزار شد و برنده‌ای نداشت. هر دو گل استقلال را محسن گروسی زد و برای ملوان هم محمد احمدزاده، دبل کرد. این تساوی، کار تعیین فینالیست را به بازی برگشت کشاند.

* استقلال صفر- ملوان یک

 ملوان و شگفتی؛ این دو در جام حذفی کاملا با هم مانوس بودند. 27 آذر 1366 بود که ملوان در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی با تک گل محمد احمدزاده، استقلال را در ورزشگاه شیرودی شکست داد و راهی فینال شد.

* استقلال صفر- ملوان صفر

 فینال جام حذفی در 26 اسفند 1369 به میزبانی ورزشگاه آزادی به پنالتی کشید و این ملوان بود که با گل کردن هر 6 ضربه پنالتی‌اش، برنده و قهرمان شد. 5 ضربه اول استقلال را فنونی‌زاده، ورمزیار، قلعه‌نویی، مرفاوی و سرخاب گل کردند ولی پنالتی شاهرخ بیانی، هدر رفت.

* استقلال یک- ملوان صفر

 بازهم نیمه‌نهایی جام حذفی و بازی رفت به میزبانی تهران و آزادی. دیداری که 27 بهمن 1374 برگزار شد و درنهایت با برتری استقلال به پایان رسید. تک گل آبی‌ها را در این بازی، ادموند اختر زد تا آنها نیمی از راه فینالیست شدن را پیموده باشند.

* استقلال یک- ملوان یک

 بازی برگشت تقریبا یک هفته بعد به میزبانی انزلی برگزار شد تا فینالیست جام حذفی معرفی شود. این بازی برنده نداشت و با گل فرهاد پورغلامی و پنالتی صادق ورمزیار به تساوی کشید تا استقلال راهی فینال شود.

* استقلال یک- ملوان 2

 مسیر جام حذفی در نیمه‌نهایی به تک بازی دو تیم در انزلی کشیده شد. 12 خرداد 1390 بود که استقلال با پیراهن مشکی! رودرروی میزبان قرار گرفت و شکست خورد. اولادی و تامینی برای ملوان گل زدند و فرهاد مجیدی هم زننده تک گل استقلال بود.

* استقلال 2- ملوان صفر

 8 دی 1392، آخرین رویارویی دو تیم در جام حذفی رقم خورد و استقلال به واسطه نیروی هوایی‌اش برنده یک‌هشتم و راهی مرحله بعدی شد. ملوان از دقیقه 36 با اخراج رافخایی، 10 نفره شد و استقلال با دبل حنیف عمران‌زاده بازی را در خانه‌اش برد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی