پیش‌بازی پاریسن‌ژرمن - منچسترسیتی؛ تقابل مجدد استاد و شاگرد سابق

پیش‌بازی پاریسن‌ژرمن - منچسترسیتی؛ تقابل مجدد استاد و شاگرد سابق

پایگاه خبری فوتبالی - تیم های پاریسن ژرمن فرانسه و منچسترسیتی انگلیس در چهارچوب مسابقات هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب مقابل هم صف آرایی می کنند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های پاریسن ژرمن فرانسه و منچسترسیتی انگلستان امشب سه شنبه ششم مهر 1400 مصادف با بیست و هشتم سپتامبر 2021، از ساعت 22:15 به وقت تهران در استادیوم پارک دو پرنس شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه با قضاوت کارلوس دل سرو از کشور اسپانیا رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. نبرد امشب دو تیم، تکرار مسابقه نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپاست و البته رویارویی دوباره استاد و شاگرد سابق یعنی پپ گواردیولا و لیونل مسی نیز از دیگر نکات جالب این مسابقه خواهد بود.

منچسترسیتی در هشت بازی از نُه بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است.

سیتیزن ها در هشت بازی از نُه بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا حداقل دو گل زده اند.

سه بازی آخر این دو تیم، به سود منچسترسیتی تمام شده است.

در پنج تقابل اخیر این دو تیم در مسابقات اروپایی، پاریسن ژرمن هم در پنج رویارویی اخیر خود با منچسترسیتی موفق به کسب برد نشده است. سهم سیتیزن ها سه پیروزی بوده و دو دیدار هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی فصل قبل، منچسترسیتی با حساب دو بر یک پیروز شد و و بازی برگشت هم با دو گل از سد پاریسن ژرمن گذشت. در سال 2016 هم بازی رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به اتمام رسید اما بازی برگشت با برتری یک بر صفر سیتیزن ها توام شد. این دو تیم یک بار دیگر هم در سال 2008 به مصاف هم رفته بودند که نتیجه آن مسابقه با تساوی بدون گل به ثبت رسیده بود.

پاریسی ها با وجود این که فصل قبل تا نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفتند، در خانه آمار ضعیفی داشتند. این تیم در شش بازی خانگی سه مرتبه مقابل منچستریونایتد، منچسترسیتی و بایرن مونیخ شکست خورد.

پاریسن ژرمن در بیست و پنج دیدار مقابل تیم‌ های انگلیسی به هفت برد رسیده، هشت بازیش مساوی شده و ۱۰ بازی را باخته است.

منچسترسیتی در دوازده دیدار مقابل تیم‌ های فرانسوی شش برد داشته، در دو بازی به تساوی رسیده و سه بازی را باخته است.

پاریسن ژرمن شش بازی آخر خانگیش در تمامی رقابت‌ ها را برده است. آخرین تیمی که در پارک‌ دوپرنس پیروز شده، منچسترسیتی در لیگ قهرمانان فصل قبل بوده است.

لیونل مسی با صد و بیست گل زده، دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. فوق‌ ستاره آرژانتینی امیدوار است فاصله‌ اش با رونالدوی صد و سی و پنج گله را در سال‌ های آتی کمتر کند.

تیم پپ گواردیولا از ابتدای فصل منتظر یک فرصت برای شروعی دوباره بود و این فرصت را با شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا یعنی چلسی آن هم در استمفورد بریج به دست آورد. منچسترسیتی پس از این برد روحیه بخش مقابل چلسی که می تواند نقشی حیاتی برای سیتیزن ها در ادامه فصل داشته باشد، با روحیه ای عالی به پاریس سفر می کنند و هدفشان این است که خاطرات خوب چند ماه قبل در پارک دو پرنس را دوباره تکرار کنند. شاگردان گواردیولا هفته سخت خود را در استمفورد بریج شروع کردند، در پاریس ادامه می دهند و پس از آن به آنفیلد می روند تا مقابل شاگردان یورگن کلوپ در تیم لیورپول صف آرایی کنند. سربلند بیرون آمدن از این چالش، می تواند در بلندمدت فواید زیادی برای سیتیزن ها داشته باشد.

پاریسی ها نیز پس از گذراندن یک تابستان پر هیاهو، فصل را در رقابت های لیگ یک فرانسه بسیار عالی شروع کرده اند. تیم مائوریسیو پوچتینو با وجود مصدومیت های متعدد بازیکنانش، با هشت برد از هشت بازی با اقتدار صدرنشین لیگ داخلی است و اما عنوان شروع خوب را نمی توان به عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم نسبت داد. پاریسن ژرمن در نخستین گام مقابل بروخه بلژیک به نتیجه تساوی رسید و این یعنی لغزش مقابل منچسترسیتی، دیدار با لایپزیش را بسیار حساس می سازد. پاریسن ژرمن فصل گذشته در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار داشت اما مقابل همین منچسترسیتی شکست خورد تا این بازی، به نوعی جنبه انتقامی هم برای پاریسی ها داشته باشد. حضور چند ستاره در یک تیم، لزوما به منزله موفقیت نیست و سال‌ های قبل هم تیم‌ های دیگری با بهترین کادر بازیکن ناکام شده‌ اند. باید دید در اولین چالش بزرگ، پوچ و شاگردانش مقابل تیم گواردیولا چه خواهند کرد.

سرخیو راموس و آنخل دی ماریا، غایبان پاریسن ژرمن برای دیدار امشب خواهند بود و لیونل مسی و مارکو وراتی نیز به تازگی از بند مصدومیت بازگشته اند و باید دید پوچتینو از این دو بازیکن برای جدال حساس امشب استفاده خواهد کرد یا خیر.

در تیم منچسترسیتی هم ایلکای گوندوغان مصدوم است و به این بازی نرسیده است. بنجامین مندی هم به علت حواشی پیش آمده اخیر برای این بازیکن، در این مسابقه حضور نخواهد داشت. اما الکساندر زینچنکو با بهبودی و گذراندن دوره مصدومیت می تواند برای سیتیزن ها به میدان برود.

9404