پیش‌بازی پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی؛ دربی مایه‌دارها!

پیش‌بازی پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی؛ دربی مایه‌دارها!

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ تیم پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه پارک د پرنس میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، روزی کرایف می‌گفت یک کیسه پول نمی‌تواند برای شما گل بزند اما در فوتبال تجاری شده هزاره جدید حالا سیتی و پاری‌سن‌ژرمن توانسته‌اند با مدیریت صحیح مالی (بحث فیرپلی مالی مد نظر نیست) به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسند اما میلان و منچستر یونایتد و خیلی از تیم‌های ریشه‌دار دیگر در لیگ اروپا در جست و جوی موفقیت باشند.

در سمت فرانسوی ماجرا، پاریسی‌ که بایرن مونیخ را حذف کرده قطعا خودش شانس اصلی فتح جام است. پاریسی‌ها چه مقابل بایرن و چه مقابل بارسا در همان بازی اول کار را تمام کردند. این مسئله نشان می‌دهد سیتی به شدت در همین بازی رفت باید مراقب باشد هرچند که در آن ۲ بازی پاریس ابتدا میهمان بود. پوچتینو از نفرات خط حمله اش عالی استفاده می‌کند و اگر ایکاردی هم باشید و مفید بازی نکنید جای‌تان روی نیمکت است. پاریس حالا به هویتی رسیده که می‌تواند در دومین سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان برسد و البته با توجه به ستارگانی که دارد حتی شانس اصلی قهرمانی قلمداد شود.

در سمت مقابل پپ به مرحله ای رسیده که در آن ناکامی‌اش بیشتر از موفقیت ها بوده. چه زمانی که ۲ بار بارسلونای رویایی‌اش مغلوب شد و چه زمانی که با بایرن نتوانست هیچ‌گاه از این مرحله عبور کند. سیتیزن‌ها اما شرایط بسیار خوبی دارند. آن‌ها تقریبا قهرمان لیگ هستند و در بازی‌های این تیم کمتر خستگی مشاهده می‌شود. مخصوصا اینکه حالا فودن هم خودی نشان داده و می‌توان آن را یک ستاره در نظر گرفت.

هر ۲ تیم از روی اول برگزاری لیگ قهرمانان مدعی بوده‌اند و حالا در نیمه ‌نهایی باید خودشان را اثبات کنند. پیش بینی این دیدار کار بسیار سخت است. مخصوصا اینکه سابقه تقابل زیادی از این ۲ تیم وجود ندارد اما با توجه به اندیشه‌های پپ و پوچتینو می‌تواند انتظار دیداری تاکتیکی و زیبا را داشت.

***
پار‌سن‌ژرمن در ۱۰ بازی آخر خود ۳ شکست داشته که ۲ تای آن‌ها مقابل لیل و بایرن بوده. این مسئله نشان می‌دهد پاریس اصلا تیم شکست ناپذیری نیست. مانند سیتی در سمت مقابل که در ۵ بازی آخر ۲ شکست داشته. در اف ای کاپ برابر چلسی و در لیگ برابر لیدز.

این ۲ تیم تنها ۳ بار در تاریخ مقابل هم قرار گرفته‌اند که ماحصل آن یک برد برای سیتی با گلزنی دی‌بروین در سال ۲۰۱۶ در چهارچوب لیگ قهرمانان بوده و ۲ تساوی با نتایج ۰-۰ و ۲-۲.

***
ترکیب احتمالی منچسترسیتی از نگاه هو اسکورد: ادرسون – واکر – استونز – دیاز – زینچنکو – رودریگو – دی‌بروین – گوندوغان – محرز – خسوس - فودن

ترکیب احتمالی پاری‌سن‌ژرمن از نگاه هو اسکورد: ناواس – دیالو – کیمپمله – مارکینیوش – فلورنزی – وراتی – پاردس – گویه – نیمار – امباپه – دی‌ماریا

1101