یادداشت ویژه/ نکونام، ابراهیمی، کریمی و حالا ریگی؛ شماره 6 روی خط عشق و نفرت

یادداشت ویژه/ نکونام، ابراهیمی، کریمی و حالا ریگی؛ شماره 6 روی خط عشق و نفرت

 پایگاه خبری فوتبالی- شماره 6 برای استقلالی‌ها، شماره ویژه‌ای است. شش، شماره محمود فکری بوده که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود و رکورددار بازی برای این تیم است.

به گزارش فوتبالی، بعد از فکری اما این شماره سرنوشت دیگری پیدا کرد: یا بر تن بازیکنی با کیفیت بسیار پایین بود مثل سان‌جان اورسویچ و کیانوش رحمتی، یا به بازیکنی رسید که چندان جزو مردان ثابت ترکیب نبود مثل هادی شکوری و یا صاحبانش، هافبک‌هایی بودند که روی مسیر بسیار باریک عشق و نفرت حرکت کردند و بین هواداران از اولی به دومی رسیدند. بعد از فکری، شماره 6 به بازیکنانی رسید که محبوب هواداران بودند اما نحوه جدایی‌شان از استقلال، باعث ناراحتی شدید هواداران شد.  

* جواد نکونام 

زننده گل آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر، 2 فصل هم در استقلال دوام نیاورد و در میانه‌های دومین سال حضورش، قراردادش را به دلایل مختلف فسخ کرد و رفت. نکونام به دلیل علاقه ویژه پدرش به استقلال، قید لالیگا و اوساسونا را زد و به تیم قلعه‌نویی پیوست ولی قصه بازوبند کاپیتانی و دسته‌بندی‌ها و یارکشی‌های درون تیمی، درنهایت او را رفتنی کرد. نکونام به واسطه زدن گل‌های حساس (تراکتورسازی و فولاد)، محبوب هواداران بود ولی مشکلاتش با سرمربی وقت و جزییات دیگری که هرگز رسمی نشد، او را از استقلال دور و عامل جدایی‌اش شد.

 

* امید ابراهیمی 

وارث جدید شماره 6 از سپاهان به استقلال آمد و یک هافبک همه‌کاره را برای هواداران این تیم، معنا کرد. ابراهیمی هرگز خسته نمی‌شد و موتور محرکه آبی‌ها بود ولی بعد از جام جهانی 2018، هرگز حاضر نشد با استقلال برای تمدید قراردادش مذاکره کند و به قطر رفت. مدیران وقت استقلال حتی از طریق باجناقش هم موفق به دیدار شماره 6 نشدند. ابراهیمی بعد از رفتن قلعه‌نویی و مظلومی، قراردادش را تمدید کرد و با همین اتفاق، بر محبوبیتش اضافه شد اما نوع جدایی‌اش از استقلال و عدم انجام هرگونه مذاکره برای ماندن در این تیم، به شدت هواداران را آزرده کرد. 

* علی کریمی 

48 ساعت بعد از جدایی ابراهیمی در هتل المپیک با استقلال قرارداد بست و هرگز اجازه نداد جای خالی ابراهیمی حس شود. کریمی مانند ابراهیمی، نمی‌جنگید ولی نسبت به شماره 6 قبلی، نبوغ و هوش بالاتری داشت. کریمی هم بعد از زدن آخرین گل استقلال در لیگ قهرمانان، به ایران برنگشت و به قطر پناه برد. او در تیم استراماچونی، تبدیل به یک همه‌کاره برای استقلال شد و مرد محبوب هواداران لقب گرفت بخصوص بعد از صحنه ویژه‌اش در بازی با سپاهان که سرش را جلوی توپ گذاشت ولی او هم، همان راهی را رفت که بقیه شماره 6ها رفتند: جدایی.

* مسعود ریگی 

بی‌سروصداترین خرید استقلال در لیگ نوزدهم بود؛ هافبکی که آن زمان فقط گل‌محمدی می‌دانست چه جواهری است و حتی از اینکه ریگی از پدیده به استقلال‌ رفت به شدت ناراحت شد. استراماچونی و آن سی‌دی‌های جادویی اما از ریگی، یک هافبک دفاعی همه‌فن‌حریف ساخت که هر جا توپ بود، او هم بود. ریگی بعد از کریمی، وارث شماره 6 شد اما به دلیل احترام! بیشتر سپاهان نسبت به استقلال، تنها یک سال با این شماره دوام آورد. ریگی گل نمی‌زد، پاس گل هم نمی‌داد ولی هواداران مطمئن بودند روی هر حمله رقبا، شماره 6 هست که توپ را بگیرد و بازی حریف را خراب کند تا مالکیت دوباره به نفع استقلال شود. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی