زندگی جالب مدافع منچسترسیتی؛ از فرار از جنگ تا کسب سه‌گانه

زندگی جالب مدافع منچسترسیتی؛ از فرار از جنگ تا کسب سه‌گانه

پایگاه خبری فوتبالی – زینچنکو به زودی سومین جام قهرمانی لیگ برترش را بالای سر می‌برد تا کارنامه بی‌نظیرش را پربارتر کند.

به گزارش فوتبالی، نام زینچنکو شاید برای علاقه‌مندان به ستاره‌ها جذاب نباشد اما داستان پیشرفت او برای بسیار هیجان‌انگیز است. زینچنکو در رادومیشل اوکراین به دنیا آمده. او از همان کودکی در باشگاه‌های محلی بازی می‌کرده اما طبق چیزی که سایت اسپورت بایبل نوشته هیچ‌کس به او در باشگاه پاس نمی‌داده!

زینچنکو ۶ سال در شاختار دونتسک بازی می‌کند و به تیم زیر ۱۹ ساله‌ها می‌رسد اما خانواده‌اش به دلیل جنگ در منطقه محل زندگی مجبور به ترک کشور می‌شوند. زینچنکو مجبور می‌شود مدت قرارداد باقی‌مانده‌اش را در خیابان‌ها تمرین کند و پس از اتمام قراداد به تیم اف سی یوفای روسیه بپیوندد. دقیقا یک روز پس از آن‌که پپ گواردیولا سرمربی سیتی شد، او با مبلغ ۱.۷ میلیون پوند به جمع شاگردان او اضافه شد.

زینچنکو همان ابتدا برای مدتی کوتاه به فاینورد قرض داده شد اما به سیتی برگشت تا حالا نزدیک به ۱۰۰ بازی برای آبی‌پوشان انجام داده باشد و کارنامه‌ای پربار برای خود ثبت کند. او در ۲۱ سالگی اولین لیگ برترش را فتح کرد، در ۲۲ سالگی سه گانه داخلی انگلیس (اتحادیه، حذفی، لیگ) را گرفت و حالا در آستانه فتح سومین لیگ برترش است و امسال نقشی مهم در این امر در تیم سیتی داشته!

آیا ممکن است کارنامه‌اش با قهرمانی در لیگ قهرمانان از این هم پربارتر شود؟

1101