رکورد جدید مسی: دومین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال

رکورد جدید مسی: دومین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا توانست شنبه با غلبه بر بیلبائو به قهرمانی کوپا دل ری 21-2020 برسد.

به گزارش فوتبالی، بیلبائو در مقابل توان هجومی بارسلونا حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی نیز شب درخشانی را داشت و با ثبت دو تا از چهار گل توانست نمایش خوبی از خودش ارائه بدهد.

مسی با کسب این جام حالا رکورد جدیدی را ثبت کرده است و مشترکا با مکسول و  اینیستا با کسب 37 جام در دوران فوتبالش به دومین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال تبدیل شده است. البته دنی آلوز ستاره برزیلی اسبق بارسلونا و یوونتوس فعلا پنج جام بیشتر از شماره 10 بارسلونا دارد.

مسی تا کنون ده قهرمانی لالیگا، هفت قهرمانی جام حذفی اسپانیا، هشت قهرمانی سوپرجام اسپانیا، چهار قهرمانی چمپیونزلیگ، سه قهرمانی سوپرجام اروپا و سه قهرمانی جام جهانی باشگاه ها و همچنین یک مدال طلای المپیک و یک قهرمانی جام جهانی زیر 20 سال را در کارنامه خود دارد. 

رایان گیگز با 36 جام پنجمین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال است و دالگلیش و پیکه با 35 ، ویتور بایا با 34 ، ژاوی هرناندز و کریستیانو رونالدو با 34 جام در رده های بعدی هستند. رونالدو این فصل فرصت دارد تا با کسب جام حذفی ایتالیا یک پله در این رده بندی صعود کند و به رتبه هشتم برسد.

4125