بارسلونا - خیرونا؛ رکوردی دیگر برای لیونل مسی

بارسلونا - خیرونا؛ رکوردی دیگر برای لیونل مسی

سایت رسمی فوتبالی - لیونل مسی با حضور در دیدار بارسلونا برابر خیرونا رکوردی دیگر به صدها رکوردی که در بارسلونا از خود به جای گذاشته، اضافه می کند.

به گزارش فوتبالی، فرانک ریکارد در اکتبر 2004 تصمیم گرفت که در دیدار بارسلونا و اسپانیول تغییری در ترکیب این تیم ایجاد کند و لیونل مسی جوان را به بازی آورد و از آن بازی اسطوره لالیگا متولد شد. حالا پس از 442 بازی و با بی نهایت رکورد ثبت شده به نام او، مسی قصد دارد یک رکورد دیگر نیز به نام خود ثبت کرده و با حضور در برابر خیرونا به رکورد بیشتری حضور در مسابقات لیگ اسپانیا به عنوان یک بازیکن خارجی دست پیدا کند. او در 15 فصل گذشته 320 پیروزی، 66 تساوی و تنها 37 شکست را تجربه کرده است. او همچنین در این مدت 386 گل به ثمر رسانده تا گلزن ترین بازیکن تاریخ رقابت های لالیگا باشد. این بازیکن آرژانتینی جای دنی آلوز را خواهد گرفت که پیش از این از نظر تعداد بازی رکورددار بود. 

هرچند در این میان یک گزینه عجیب وجود دارد که باید به آن اشاره کرد. دوناتو پیش از این 466 بازی در لالیگا انجام داده اما تابعیت اسپانیا را پذیرفت و برای تیم ملی این کشور به میدان رفت و به همین دلیل به عنوان یک بازیکن خارجی به حساب نمی آید. این شرایط برای مسی متفاوت است چون او با وجود این که دو تابعیتی است اما همچنان برای تیم ملی آرژانتین به میدان می رود. 

شکستن این رکورد در برابر یک تیم دیگر از ایالت کاتالان بسیار خاص است چرا که مسی اولین بازی خود را نیز در برابر اسپانیول انجام داده که تیمی همشهری به شمار می رود. خیرونا خاطره خوبی از مسی ندارد چرا که در شکست 6 - 2 فصل گذشته مسی 2 گل به ثمر رساند. آنها امسال با مربی تمام تلاش خود را برای این بازی به کار خواهند گرفت. دست ارنستو والورده نیز به نوعی برای این دیدار بسته است چون بارسلونا باید در 6 روز 3 بازی انجام دهد و استفاده از بازیکنا چرخشی گزینه ای محتمل است. خیرونا در دو بازی اخیر خود پیروز بوده و شرایط خوبی دارد.