گزارش روز؛ آیا ژاوی برترین اسپانیایی تاریخ است؟

گزارش روز؛ آیا ژاوی برترین اسپانیایی تاریخ است؟

خبرگزاری فوتبالی – روز گذشته اسامی بازیکنان برترین تیم تاریخ که توسط فرانس فوتبال انتخاب شدند رونمایی شد و میان اساطیری چون پله، بکن باوئر و رونالدو، از اسپانیا تنها یک نفر یعنی ژاوی در این لیست حضور داشت. به همین دلیل رسانه مارکا در گزارشی به بررسی بهترین بازیکنان تاریخ اسپانیا پرداخته. آیا ژاوی میان تمام این افراد، برترین بازیکن اسپانیایی تاریخ است؟

به گزارش فوتبالی، ایکر کاسیاس به عنوان کاپیتان اسپانیا در سه‌گانه یورو، جام جهان و باز هم یورو که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ اتفاق افتاد بیش از ۷۰۰ بازی برای رئال انجام داده و می‌تواند یکی از گزینه های برترین بازیکن تاریخ اسپانیا باشد. سرخیو راموس ۳۴ ساله که هر روز افتخار جدید کسب می‌کند و حالا با ۴ لیگ قهرمانان و داشتن رکورد بازی های ملی در تیم ملی اسپانیا یکی دیگر از گزینه‌ها است.

نمی‌شود از اسپانیایی‌ها صحبت کرد و از گواردیولا نام نبرد. مغز متفکر تیم کرایف، در دوران بازی‌اش ۶ لالیگا فتح کرد و به همراه آبی و اناری‌ها قهرمان لیگ قهرمانان شد. تنها نقطه صعف او عدم کسب یک عنوان مهم به همراه تیم ملی است هر چند که در المپیک ۹۲ بارسلونا مدال طلای فوتبال را کسب کرد.

درباره اینیستا چه می‌توان گفت؟ او تاریخی‌ترین گل تیم ملی اسپانیا که باعث قهرمانی این تیم در جام جهانی شد را به ثمر رسانده و به هر افتخاری دست یافته. نمی‌توان البته از اینستا و ژاوی سخن گفت و یادی از بوسکتس نکرد که تکمیل کننده این دو نفر بود. ژابی آلونسو هم دیگر بازیکن مهم در تاریخ اسپانیا است که در تیم‌های بزرگی چون رئال، لیورپول و بایرن بازی کرده. رائول با قهرمانی‌های متعددش به همراه رئال، ویا و درخشش تکرارنشدنی درپیراهن شماره ۷ بارسلونا و تیم‌هایی چون اتلتیکو و والنسیا، پاکو جنتو و لوئیس سوارز (مهاجم قدیمی و سال‌های دور بارسلونا) هم از دیگر گزینه‌های برترین بازیکنان تاریخ اسپانیا هستند.

انتخاب شما بین این بازیکنان کیست؟


1101